ایران مراسم نیوز: رویداد آنلاین «دوشنبههای استارتآپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا ( IOT) با حضور 6 استارتاپ هوم، آرسام رباتیک، فیاتک دیسی، باینو، رست مانا و چراغ هوشمند هانا که ویژگیهای محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایهگذاری خود را به سرمایهگذاران حاضر و وبیناری رویداد ارائه کردند، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، استارت آپ «هوم» اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه IOT بود که برای کمک به امنیت منازل به وسیله دسته کلید دیجیتال، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتآپ 1.5 میلیارد تومان به علاوه عرضه 10 درصد سهام شرکت است و اندازه بازار این محصول در ایران 150 میلیارد تومان و در جهان 5 هزار میلیارد تومان در ماه است.
ویژگی منحصر به فرد این محصول صرفهجویی اقتصادی، قابلیت کنترل و نظارت، تردد و امنیت بالا و نصب و راهاندازی آسان است. بازار در دسترس این استارتآپ در سال بعد 2 درصد بازار یعنی 3 میلیارد تومان در هر ماه خواهد بود.
استارت آپ «آرسام رباتیک» دومین متقاضی جذب سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT بود که برای عرضه 35 درصد سهام شرکت به میزان 3.5 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.این شرکت بنیانگذار شهربازی رباتیک و اسباب بازی رباتیک در ایران است و در 4 سال گذشته 4.7 میلیارد تومان هزینه کرده و 2.7 میلیارد تومان درآمد جذب شده است.
سهم بازار آرسام رباتیک در سال 1402 از اسباب بازی سامی 44 میلیارد تومان و از ربوکیدز 25 میلیارد تومان خواهد بود.این شرکت استارت آپی در دو سال آینده وارد حوزه بین المللی خواهد شد.
سومین استارت آپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT استارت آپ «فیاتک دیسی» بود که نرمافزاری برای بهینه سازی مدیریت و عملکرد زیرساخت ساخته است. بازار هدف این محصول 30 مرکز داده به علاوه 322 مرکز داده در دسترس و کل بازار 1968 مرکز داده در ایران به عنوان مخاطب نرمافزار است.
سرمایه مورد تقاضا برای طراحی بهتر و توسعه منابع انسانی و توسعه مارکت بینالمللی نرمافزار جامع و هوشمند مدیریت دیتا سنتر 1.5 میلیارد تومان برای عرضه 20 درصد سهام شرکت است.
استارت آپ «باینو» چهارمین استارتآپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT بود.محصول این شرکت یخچال و شلف هوشمند است و 3.5 میلیارد تومان برای عرضه 18.5 درصد از سهام شرکت سرمایه نیاز دارد.
درآمد این شرکت از محل فروش محصولات در فروشگاه مانند سوپرمارکت است و حاشیه سود آن 30 تا 40 درصد است.بازار این محصول ادارات و سازمانها، مدارس و دانشگاهها و گردش مالی آن 18 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که این استارت آپ برای 3 درصد از این بازار هدفگذاری کرده است.
استارت آپ باینو سرمایه جذب شده را صرف منابع انسانی، فروش و بازاریابی، تولید، تعمیر و نگهداری، لجستیک، مالی و تحقیق و توسعه خواهد کرد و در حال حاضر 25 دستگاه فعال باینو در کشور با بیش از هزار مشتری مشغول کار است و درآمد 150 میلیون تومانی از آن حاصل شده است.
استارتآپ «رست مانا» پنجمین استارتآپ متقاضی سرمایه برای ساخت گلخانههای هوشمند در ابعاد محدود در رویداد جذب سرمایه حوزه اینترنت اشیا IOT بود که نیاز سرمایهگذاری خود را مطرح کرد. بازار هدف این محصول طراحان دکوراسیون داخلی، مراکز نوآوری، شهروندان و رستورانها است.
تقاضای سرمایهگذاری این استارتآپ 300 تا 400 میلیون تومان برای توسعه کسبوکار و نیروی انسانی، زیرساخت، تبلیغات و هزینه ثبت شرکت و تهیه مکان است. مدل درآمدی این استارتآپ فروش مستقیم محصول، پروژه هوشمندسازی، حق عضویت اپلیکیشن، فروش ارجاعی و خدمات پس از فروش است.
آخرین استارت آپ ارائه کننده نیاز سرمایهگذاری در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT اینترنت اشیا، چراغ هوشمند خیابانی هانا برای مدیریت مصرف برق است.سرمایه مورد تقاضای این استارتآپ 500 میلیون تومان برای عرضه 30 درصد سهام درایور و چراغ هوشمند ، و مدل درآمدزایی نیز از فروش محصول و اجرای پروژه و تقبل هزینه آن خواهد بود.
اهداف شرکت، طراحی و تولید و توسعه درتیور LED و طراحی و تولید اجرای چراغ هوشمند خیابانی و معابر است. بازار هدف این محصول شهرداریهای کشور، شرکتهای توزیع برق، محیطهای علمی و دانشگاهی، شهر هوشمند و شهرهای توریستی است که این استارتآپ برای یک درصد از این بازار یعنی حدود 20 میلیارد تومان برای سال اول هدفگذاری کرده است.
http://iranmarasemnews.ir/fa/News/23016/استارتآپهای-چهارمین-رویداد-جذب-سرمایه-را-بشناسیم