ایران مراسم نیوز: وبینار نقش نوآوری باز و استراتژی جمع سپاری در توسعه محصول جدید 25 تیرماه برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،نقش نوآوری باز در توسعه محصولات جدید یکی از مدلهای غالب و رایج در قرن بیست و یکم می باشد. این نوع استراتژی نوآوری به بنگاهها اجازه میدهد تا افق پیش روی مدل کسب و کار خود را زمانی که به توسعه محصولات میپردازند توسعه بخشیده تا از طریق آن بتوانند بهترین ایده ها را در توسعه محصولات خود بکار گیرند. نوآوری باز بدین معناست که بنگاهها جهت افزایش و گسترش سطح فعالیتهای نوآورانه خود فقط و صرفا به منابع داخلی جهت فعالیتهای نوآورانه اتکا نکنند، بلکه از منابع خارج از سازمان از قبیل مشتریان، عرضه کنندگان، رقبا، دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی، مشاوران و طراحان محصول جهت تکمیل کردن دانش داخلی سازمان و افزایش ظرفیتهای سازمانی خود استفاده نمایند. با اجرایی سازی استراتژی فوق و استفاده از منابع نوآوری باز خارج از سازمان، بنگاهها این فرصت را خواهند داشت تا عملکرد نوآوری خود را بهبود بخشند. بنگاهها و سازمانها در طی سالیان طولانی و متمادی در جستجوی منابع خارج از سازمان بوده اند تا بتوانند از این طریق کمبود و عدم وجود ظرفیتهای تکنولوژیکی خود را جبران سازند. این رویکرد برون سپاری نامیده میشد، که معمولا در صنعت داروسازی رایج بوده است. شرکتهای عظیم و بزرگ داروسازی بین المللی، بخش عظیم و مهمی از تحقیقات محصولات خود را به دلیل وجود هزینه های کلان توسعه محصولات دارویی، تاییدیه قانونی، تصویب مقررات و راه اندازی و معرفی محصولات در بازار برون سپاری میکنند.
اگرچه، مفهوم نوآوری باز در حال گسترش در میان بنگاهها و صنایع گوناگون است، با بکارگیری و اجرای مدل نوآوری باز در سازمانها، شرکتها به این درک و فهم حرفه ای خواهند رسید که اگرچه نه تمامی منابع، اما بیشتر منابع دانش و منابع تکنولوژیکی که میتوانند برای ایده های جدید مربوط به محصولات جدید بکار برده شوند را میتوانند خارج از محیط سازمان پیدا نمایند. این درک، مفهوم نوآوری باز در توسعه محصول جدید را به شرح روبرو بسیار پراهمیت میسازد: بهترین ایده ها در اغلب موارد در داخل شرکتها و بنگاهها نمیباشند، بلکه در محیط خارج از سازمان وجود دارند. همین موجب ارائه مفهوم جدید در ادبیات نوآوری شده که " تمامی کارمندان زرنگ، هوشمند و توانمند برای بنگاه و سازمان ما کار نمیکنند" بنابراین، شرکتها میتوانند برای توسعه محصول جدید به نوآوری باز و منابع دانش و تکنولوژیکی خارج از سازمان اتکاء نمایند. این شرکتها بطور سیستماتیک و با نیت نوآورانه سعی در دستیابی به دانش از منابع خارج از سازمان داشته تا از این طریق بتوانند منابع داخلی خود را تکمیل کرده و فرآیند نوآوری را تسریع بخشند. نوآوری باز در توسعه محصول منجر به بهبود و توسعه ارزش مشترک برای تمامی شرکا و مشارکت کنندگان در این فرآیند میشود. بنگاه میتواند از طریق بکارگیری نوآوری باز به یک منبع و یک طیف بسیار عظیم تر و وسیع تری از ایده های نوآورانه دست یابد تا بتواند فرآیند محصولات جدید خود را با برقراری روابط مشارکتی وهمکاری با شرکا و اعضای زنجیره ارزش که تکنولوژی مورد نظر و مورد نیاز را دارا می باشند سرعت بخشد.
سرفصلهای وبینار
نوآوری باز، الگو ونمونه جدید جهت شناخت و فهم مفهوم نوآوری صنعتی
آشنایی با پارادایم نوآوری بسته در سازمانها
آشنایی با پارادایم نوآوری باز در سازمانها.
آشنایی با انواع استراتژیهای نوآوری باز از قبیل: نوآوری باز خارج به داخل سازمان (Inbound) و انواع گونه های استراتژی آنها، نوآوری باز داخل به خارج سازمان (Outbound) و انواع گونه های استراتژی آنها، نوآوری باز ترکیبی(Coupled) و انواع گونه های استراتژی آنها.
آشنایی با مدلهای کسب و کار در مدیریت نوآوری باز: ایجاد پیوند میان منابع نوآوری داخلی سازمان و منابع نوآوری خارجی سازمان.
آشنایی با ارتباط میان نوآوری باز خارج به داخل سازمان و ظرفیت جذب بنگاهها.
آشنایی با انواع منابع نوآوری باز خارج به داخل سازمان و بکارگیری آنها از قبیل مشتریان، کاربران رهبر، مشارکت در قالب شبکه های صنعتی، خرید لایسنس و پتنت، همکاری مشارکتی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، استفاده از مشاوران و طراحان محصول به عنوان منابع نوآوری باز خارج سازمان.
آشنایی با بکارگیری منابع نوآوری باز خارج به داخل سازمان و تاثیر آن بر عملکرد نوآوری بنگاهها.
آشنایی با استراتژی جمع سپاری (Crowdsourcing) به عنوان استراتژی نوآوری باز و ضرورت بکارگیری آن توسط بنگاههای صنعتی در کشور.
مخاطبین
کلیه شرکتهای دانش بنیان (که تحت حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و یا معاونت علمی و فناوری قرار دارند)، شرکتهای بیوتکنولوژی دارویی (به عنوان مثال زیر مجموعه انستیتو پاستور)، شرکتهای تولید کننده تجهیزات پزشکی (زیر مجموعه انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی)، شرکتهای تولید کننده تجهیزات نفت و گاز (زیر مجموعه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، استصنا)، شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی (زیر مجموعه انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی). هرچند لازم به ذکر است که این وبینار میتواند برای کلیه شرکتهای تولیدی/صنعتی که خروجی محصول در کشور دارند مناسب باشد.
http://iranmarasemnews.ir/fa/News/22829/وبینار-نقش-نوآوری-باز-و-استراتژی-جمع-سپاری-در-توسعه-محصول-جدید-برگزار-می-شود