ایران مراسم نیوز در گفت و گو با یک اقتصاد دان آفت های نمایشگاه ها را بررسی کرد
جذب مشتری با تکنیک های نمایشگاهی
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 10:34:50
ایران مراسم نیوز / فرهاد اسماعیلی: تمامی اهداف اقتصادی که در یک نمایشگاه در نظر گرفته می شود به تحقق نمی پیوندد و تنها کسانی در این میان از بودن در نمایشگاه برد می کنند که تکنیک های بصری جذب مخاطب خاص را بدانند.
امیرعلی ندیم زاده، از کارشناسان اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز با بیان مطلب بالا افزود: نمایشگاه در هر شرایطی می تواند برای فعالان اقتصادی به صرفه باشد و آنان می توانند با استفاده از شاخص هایی که برای هر نمایشگاه به ویژ] نمایشگاه های تخصصی تعریف می کنند، به قراردادهای خوبی برسند.
او با اشاره به اینکه بیشتر نمایشگاه های ما در ایران بدون کار کارشناسی و فقط با هدف کسب درآمد برای برگزار کننده برپا می شود، تصریح کرد: برای برگزاری هر نمایشگاه اول باید گروه هدف مورد شناسایی قرار گیرد. پس از آن نکته حائز اهمیت چگونگی برگزاری نمایشگاه از نظر جانمایی و جذب مخاطب هست. در حقیقت کسانی در نمایشگاه ها به سود می رسند که قانون جذب مشتری را بر اساس دید مخاطب بدانند و تکنیک بصری را برای جذب مخاطب بدانند.
این استاد دانشگاه یکی از آفت های صنعت نمایشگاهی را جزیره ای برخورد کردن دانست و افزود: در ایران نمایشگاه ها با هم تعامل ندارند به عنوان مثال نمایشگاه خودرو با قطعات خودرو هیچ گاه در ارتباط نیستند تا بتوانند در کنار هم نمایشگاه برگزار کنند. البته این آفت بیشتر متوجه برگزار کنندگان است که تن به تجمیع نمی دهند.
ندیم زاده تنها راه موفقیت نمایشگاه ها را نگاه غیر کاسبکارانه مجریان و برگزار کنندگان صنعت نمایشگاهی برشمرد و به ایران مراسم نیوز گفت: صنعت نمایشگاهی صنعت پرسودی است به شرط آنکه گروه‌های هدف به صورت مشخص آنالیز شده باشند. شرکت کنندگان هم باید با نگاه طلبکارانه از مجریان این موضوع را بخواهند تا بتواننند استفاده اقتصادی درست از نمایشگاه ها کسب کنند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/2023/جذب-مشتری-با-تکنیک-های-نمایشگاهی
بستن   چاپ