ایران مراسم نیوز: نمایشگاهها و رویدادهای تجاری جزو اولین صنایعی بودند که از شیوع ویروس کرونا در جهان مورد آسیب جدی قرار گرفتند و این شرایط تا مدتها نیز برای این صنعت ادامه خواهد داشت. تنها با گذشت چند هفته که شاهد تاثیرات مخرب کووید - 19 بر صنعت نمایشگاهی بوده ایم، در سراسر جهان تشکل های نمایشگاهی خواهان پشتیبانی دولت ها در جهت کاهش تاثیرات مخرب و نیز جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای فعال درحوزه نمایشگاهی و نیز از دست رفتن حجم قابل توجهی از مشاغل شدهاند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، از طرف دیگر برگزاری هدفمند و موثر نمایشگاههای تخصصی و عمومی می تواند نقش مهم و حیاتی خود را حتی در شرایط پسا کرونا نیز در اقتصاد کشور ایفا نماید.با توجه به دغدغه و نگرانیهایی که این روزها فعالان صنعت نمایشگاهی دارند، گفتوگویی داشتیم با دکتر رامینسمیعزاده، مدیر مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) تا در خصوص آینده این صنعت در کشور و فعالیتهای مرکز نمایشگاهی ایران مال که این روزها موقتاً به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شده و این اقدام مورد توجه بسیاری از رسانههای معتبر خارجی و داخلی قرار گرفته، اطلاعاتی کسب کنیم.مرکز نمایشگاهی ایرانمال پیشرو در پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی مدیر مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) گفت: تبدیل مرکز نمایشگاهی ایرانمال به نقاهتگاه بیماران کرونایی در راستای مسئولیتهای اجتماعی این مجموعه بوده و ما افتخار میکنیم که جزو اولین مراکز نمایشگاهی در جهان بودیم که در راه مبارزه با این بیماری قدم برداشتیم و این مهم حتی در عرصه های بین المللی نیز الگویی شد برای بسیاری از سایت ها و مراکز نمایشگاهی.وی افزود: پس از مدیریت بحران کرونا، مرکز نمایشگاهی ایرانمال کاملاً از تجهیزات پزشکی تخلیه و به طور کامل شستوشو و ضد عفونی خواهد شد و از مراجع ذیربط نیز گواهینامه سلامت و ایمنی آن اخذ می گردد تا فعالان حوزه نمایشگاهی اعم از بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاهی دغدغهای در این خصوص نیز نداشته باشند.سمیعزاده خاطرنشان کرد: مرکز نمایشگاهی ایرانمال همواره در تلاش است تا با برگزاری رویدادهایی استاندارد و همسطح با استانداردهای بین المللی، ضمن افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران، اولاً با استانداردهای تعریف شده بین المللی در مسیر توسعه پایدار حرکت نموده و ثانیاً ضمن حمایت از تولید کنندگان داخلی و در راستای تحقق جهش تولید و عرضه تولیدات فاخر و قابل رقابت ایرانی، در عرصه های بین المللی نیز بیش از گذشته افتخار آفرینی نماید. در همین راستا به یاری پروردگار متعال و پس از مدیریت بحران کرونا، با همتی مضاعف و ابتکارات و نوآوری هایی که برنامه ریزی شده است، همچون گذشته در جهت پیشبرد اهداف و اسناد بالادستی کشور عزیزمان گام برمیدارد.تاکید بر احیای صنعت نمایشگاهی در دوران پساکرونا با تکیه بر خرد جمعی و توسعه فضاهای رقابتی هم افزا (Sympathetic competition)مدیر مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) درخصوص ارزیابی وضعیت صنعت نمایشگاهی در دوران پساکرونا تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط پیش آمده هیچکدام از ارکان 5 گانه صنعت نمایشگاهی نباید شتابزده و هیجانی عمل کنند. این چالش باید برمبنای یک خرد جمعی شامل بخش های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی ارزیابی و چارهجویی گردد و شروع برگزاری رویدادها در شرایط جدید می بایست با ایجاد ذهنیتی مناسب و کاملاً حساب شده و در جهت تامین حداکثری نظر و منافع ذینفعان خصوصاً مجریان و بازدیدکنندگان صورت یابد. اگر متولیان نمایشگاهی اعم از سایت های خصوصی و دولتی، مجریان، غرفه سازان و غرفه داران نمایشگاهی، اصحاب رسانه و بعبارتی کلیه فعالان و ذیربطان این صنعت با همفکری و همیاری یکدیگر در راستای حل و مدیریت هوشمندانه این مشکل بکوشند، قطعاً در یک فضای هم افزا، نتایج نیز مثبت و امیدوارکننده خواهد بود و در غیر این صورت ممکن است صدماتی به این صنعت وارد شود که جبران آن بسادگی و در میان مدت مسیر نباشد. امروز و در دنیای پسا کرونا در کلیه صنایع منجمله صنعت نمایشگاهی، دوره، دوره رقابت های هم افزاست (Sympathetic competition) که ضمن وجود عنصر کارآمد رقابت که موتور پیشرفت و توسعه است، فعالین حوزه نمایشگاهی خصوصاً سایت های نمایشگاهی با تعامل مثبت و پویا اولاً نسبت به تبیین و تقویت جایگاه خود در اکوسیستم نمایشگاهی کشور اقدام نموده ثانیاً با استفاده مناسب از ظرفیت های یکدیگر و حتی تقویت توانمندی های یکدیگر در مسیر باز مهندسی صنعت نمایشگاهی، شروعی شایسته و شکوهمند را برای کلیه ذینفعان این صنعت خصوصاً دو رکن از ارکان اصلی آن که مجریان برگزاری نمایشگاها و بازدیدکنندگان هستند رقم بزنند.سمیعزاده تاکید کرد: مرکز نمایشگاهی ایرانمال علاوه بر اینکه موضوعات مندرج در تقویم نمایشگاهی خود را به محض مهیا شدن شرایط و با رعایت پروتکل های تعریف شده پزشکی به طور کامل در سال 99 برگزار خواهد کرد، از مجریانی که از این معضل لطمه دیدهاند نیز حمایت ویژه کرده و برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته که بزودی به اطلاع ایشان خواهد رسید.اطمینان از برگزاری ایراناکپسی در سال 99مدیر مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری بازار بزرگ ایران (ایران مال) درخصوص برگزاری کنفرانس بینالمللی ایراناکسپی عنوان کرد: کنفرانس بینالمللی پیشگامان صنعت نمایشگاهی ایران با عنوان تجاری Iran Expi رویدادی مهم و تاثیرگذار در حوزه صنعت نمایشگاهی است و بدون شک در سال 99 برگزار خواهد شد و ما اکنون در حال برنامهریزی برای چگونگی برگزاری این رویداد با رعایت موارد سلامت محور هستیم. سمیعزاده ادامه داد: به علت شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و با توجه به اینکه این رویداد با حضور سخنرانان خارجی برگزار خواهد شد، زمان اجرای رویداد باید به گونهای باشد که این بحران در جهان به شکل موثری مدیریت شده باشد. وی تاکید کرد: طبق برنامهریزی و پیشبینیهای صورت گرفته، کنفرانس بینالمللی ایراناکسپی در تابستان برگزار میشود و اگر به هر دلیلی در تابستان برگزاری آن محقق نشد به محض فراهم شدن شرایط تا قبل از پایان سال 99 برگزار خواهد شد. ثبتنام این رویداد همچنان ادامه دارد و افرادی که تمایل دارند در رویداد شرکت کنند میتوانند به لینک https://imec.imcc.ir/ مراجعه کنند.