برگزاری کنگره ملی 6300 شهید لرستان
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 14:16:08

ایران مراسم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ملی 6300 شهید استان تبیین شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، احمدحسین فتایی در جلسه تبیین برنامه‌های کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ملی 6300 شهید ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و با بیان اینکه سپاه در بسیاری از حوزه‌های غیرنظامی نیز مدافع ملت و نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: قوم لر و مردم لرستان در طول تاریخ به غیرتمندی، شجاعت و میهن‌پرستی مشهور بوده و در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان این خطه با نثار خونشان، وفاداری خود به انقلاب و نظام را به منصه ظهور رساندند.

وی تصریح کرد: در حوزه هنر دفاع مقدس، لرستان بسیار درخشان عمل کرده و بسیاری از سرودها و تصانیف ماندگار این دوران را هنرمندان لرستانی خلق کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: طبیعتاً بسیاری از شاخصه‌های شخصیتی شهدا هنوز مغفول مانده و برگزاری کنگره ملی 6300 شهید لرستانی می‌تواند در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه گامی مؤثر و ماندگار باشد.

فتایی سپس با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه نشر، کتاب‌های بسیاری با موضوع شهدا و شهادت در استان به چاپ رسیده است، اضافه کرد: هنر یک ظرفیت بسیار مهم و راهگشا برای بیان موضوعات مختلف از جمله ایثار و شهادت در سطح جامعه است و ما در کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش این کنگره تمام توان و ظرفیت موجود در استان را به کار خواهیم گرفت.

فریدون کریمی، مسئول بسیج هنرمندان سپاه لرستان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه لرستان بعد از استان‌های گیلان و کرمان، سومین استان میزبان کنگره ملی شهدا خواهد بود، افزود: این کنگره سال آینده در خرم‌آباد برگزار می‌شود و 21 کمیته در زیرمجموعه دبیرخانه آن تشکیل‌شده است.

وی بیان کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش این کنگره به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری آن به بسیج هنرمندان واگذار شده و این جلسه با هدف هماهنگی و تبیین برنامه‌های فرهنگی و هنری کمیته برگزار شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: برنامه‌های این کمیته در شش حوزه تولید سرود و موسیقی، ساخت فیلم، مستند و انیمیشن، جشنواره تئاتر خیابانی، خوشنویسی و دیوارنگاری، اجرای شب شعر و نمایشگاه‌های هنری و انتشار کتاب تدوین خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: قسمت رزمایش برنامه‌های این کمیته نیز مربوط به بخش مردمی این فعالیت‌ها خواهد بود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19716/برگزاری-کنگره-ملی-6300-شهید-لرستان
بستن   چاپ