ایران مراسم نیوز: کنفرانس مطبوعاتی ابزاری است که توسط یک سازمان برای تولید اخبار استفاده می شود، به ویژه خبرهایی که می توانند برای سازمان سودمند باشند. در صورت انجام صحیح، کنفرانس مطبوعاتی می تواند در مدت زمان کوتاهی در رسیدن به مخاطبان زیاد بسیار مؤثر باشد. و اخبار تولیدی می تواند تأثیرات مثبتی در دراز مدت برای سازمانهای درگیر داشته باشد. اما در صورت درست برگزار نکردن کنفرانس خبری یک آبروریزی رسانهای را به دنبال دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، تهیه یک چک لیست برای آمادهسازی یک کنفرانس خبری در برگزاری موفق یک کنفرانس بسیار موثر است. در ادامه به جزئیات این لیست میپردازیم:
1: تمام کارهایی که در کنفرانس خبری پیشرو لازم است را یادداشت کنید.
2: با توجه به محتوای کنفرانس، لیستی از رسانههای مرتبط با موضوع کنفرانس تهیه کنید.
3: با یک دعوتنامه که اطلاعات مربوط به کنفرانس شامل زمان، مکان، ساعت دقیق شروع و پایان جلسه است، خبرنگاران را به کنفرانس خود دعوت کنی( بهتر است این کار یک هفته پیش از کنفرانس انجام شود).
4: اطلاعات کنفرانس شامل اسامی سخنرانان و سمت آنها را پرینت گرفته تا در اختیار خبرنگاران قرار دهید.
5: ساعات اولیه صبح در روزهای نخستین هفته زمان مناسبی برای برگزاری یک کنفرانس خبری است.
6: سعی کنید برنامهریزی کنفرانس شما به گونهای باشد که در آن ساعت، کنفرانس خبری دیگری در صنعت مشابه شما در حال برگزاری نباشد تا تداخل احتمالی موجب عدم حضور برخی از خبرنگاران در کنفرانس شما نشود.
7: یک روز قبل از کنفرانس، حتما با تماس تلفنی برگزاری کنفرانس را به خبرنگاران یادآوری کنید.
8: برای میزبانی یک جلسه عالی برنامهریزی های دقیقی انجام دهید و فردی را مستقیما در روز کنفرانس مسئول اجرای این برنامهریزیها قرار دهید.
9: مکان برگزاری یک عامل کلیدی در نحوه برگزاری کنفرانس است. مکانی در نظر بگیرید که دسترسی به آن برای خبرنگاران آسان باشد و لوکیشین را نیز روز قبل از کنفرانس برای خبرنگاران ارسال کنید.
10: مکانی که برای کنفرانس خود انتخاب میکنید باید گنجایش کافی برای تعداد خبرنگاران مدنظر شما را داشته باشد. سعی کنید برای 5 تا 7 خبرنگار بیش از ظرفیت فرض شده فضا در نظر بگیرید.
11: مکان در نظر گرفته شده باید استانداردهای لازم یک کنفرانس خبری از قبیل: امکانات صوتی و تصویری، میز و صندلی و.. را داشته باشد(فضا باید نشاندهنده حرفهای بودن شما باشد).
12. کلیه امکانات از جمله خدمات اینترنت، پوستر، رول آپ و بنر را در معرض استفاده و دید بگذارید. قرار دادن یک بنر با اسم و لوگوی شرکت شما و عنوان این مراسم در پشت سر سخنرانان باعث می شود عکس هایی که خبرنگاران و عکاسان از این رویداد تهیه می کنند، نشان دهنده رویداد باشند و خود این عکس ها، اطلاعاتی را به مخاطب خود عرضه کنند.
13: هر کدام از سخنرانان باید بیانیه کوتاهی در حد معرفی و موضوع سخنرانیشان از خود ارائه دهند. در ابتدای صحبت هر سخنران باید به طور رسا و شمرده نام و سمت خود را بیان کند.
14: سعی کنید از سخنرانان بخواهید تا حد امکان مطالب را راحت و به زبان ساده بیان کنند زیرا اطلاع از مطالب تخصصی و پیچیده برای همه ممکن نیست.
15: از پراکنده گویی پرهیز کنید و سعی کنید روی یک محور ثابت و مشخص تمرکز کنید.
16: از سخنرانان بخواهید در همه زمینهها شفافسازی کنند و نکات مبهم را برای مخاطب توضیح داده و روشن کنند.
17:زمانی را به پرسش خبرنگاران اختصاص دهید و از آنها بخواهید به نوبت سوالات خود را بپرسند.
18: از قبل برای سوالات چالشی خبرنگاران آماده باشید .
19: سعی کنید زمانبندی کنفرانس از دست شما خارج نشود و بحث های طولانی را به درستی مدیریت کنید.
20: در پایان از حضور خبرنگاران قدردانی کنید و نظرات آنها را در مورد کنفرانس خبری جویا شوید.
پایگاه تحلیلی - خبری ایرانمراسمنیوز به عنوان رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور و با داشتن سابقهای درخشان در برگزاری کنفرانسهای خبری در تمامی زمینهها، میتواند بهترین کنفرانس خبری را برای رویدادتان برنامهریزی و اجرا کند.
میتوانید برای اطلاعات بیشتر با شماره 09194253780 و یا 09124837140 تماس بگیرید.
http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19316/20-عامل-مهم-در-برگزاری-یک-کنفرانس-خبری-موفق-چگونه-رویداد-خود-را-رسانهای-کنیم