/وقتی کار به کاردان سپرده می‌شود/
گزارشی از ریز و درشت اقداماتی که لازمه‌ی یک ستادخبری نمایشگاهی است
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 11:03:15

ایران مراسم نیوز: تردیدی در نقش برگزاری نمایشگاه‌ها در شکوفایی اقتصاد کشور وجود ندارد اما آیا صدای این صنعت تاکنون به درستی به مخاطب رسانده شده است؟ پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به عنوان رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور در طول مدت فعالیت خود علاوه بر جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی رویدادها، ستاد خبری برخی از همایش‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز به عهده داشته است. این رسانه به عنوان یک رسانه تخصصی فعال در حوزه کاری خود از تمام جزئیاتی که پایه و اساس برگزاری یک ستاد خبری حرفه‌ای است آگاهی داشته و با به کار بستن جامع‌ترین عوامل در کنار هم، بهترین پوشش خبری رویدادها را رقم زده است. در این گزارش به جزئیات اقداماتی که در جریان یکی از ستادهای خبری که بر عهده داشته ایم، می‌پردازیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته (امپکس) در تاریخ 98/07/29 لغایت 98/08/02 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد. برگزارکنندگان این نمایشگاه اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران، اتحادیه صنف کفش های ماشینی و لاستیکی، اتحادیه صنف فروشندگان چرم طبیعی چرم مصنوعی و لوازم کفش، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران، انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه صنف سراجان تهران، جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و مجری برگزاری آن نیز شرکت آوای موفق ایرانیان بود.
در ادامه به اقدامات ایران مراسم نیوز قبل، حین و بعد از برگزاری نمایشگاه می‌پردازیم.

الف: قبل از برگزاری نمایشگاه: 
1. برگزاری نشست خبری در تاریخ 23 مهرماه 98 با حضور 20 خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های معتبر کشور (از این نشست خبری بیش از 50 خبر تولید و منتشر شد).
*تمام شرکت‌کنندگان در امپکس 98 تولیدکننده هستند
2. مصاحبه با مجری برگزاری نمایشگاه  یک روز پیش از افتتاحیه در  تاریخ 28 مهر ماه 98 و اطلاع از آخرین وضعیت نمایشگاه  
*آخرین وضعیت امپکس 98 از زبان مجری نمایشگاه/ ارتقا کیفیت استانداردها

ب: حین برگزاری نمایشگاه:
1: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که با حضور مهدی صادقی‌نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، ولی ملکی، سخنگو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ایران انجام شد، بیش از 15 خبرگزاری دیداری و نوشتاری حضور یافتند و به مصاحبه‌های اختصاصی با مسئولین و غرفه‌داران پرداختند.
*خوداتکایی بالای صنعت کیف و کفش کشور/ صادرات 115 میلیون دلاری کفش در سال 97
2: در طول مدت 4 روزه نمایشگاه، ایران مراسم نیوز با غرفه‌داران به مصاحبه و گفت‌وگو نشست و درد و دل آن‌ها را به گوش مسئولین رساند.
*بارندگی مانع حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه امپکس 98 نشد
*مسئولان به مشکلات تولید رسیدگی کنند
*مهار بی‌ثباتی بازار کنونی راه‌حل ادامه فعالیت صنعت کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته
*مزایای حضور در نمایشگاه امپکس از زبان یک تولیدکننده محصولات چرمی و دست‌دوز
*تولیدکنندگان در رفع مشکلات صنعت کیف و کفش به خود متکی هستند
*تولید چسب مورد نیاز صنعت کیف و کفش برای نخستین بار در ایران
*صادرات یک میلیون و 800 هزار دلاری مصنوعات چرمی در سال 97
*معضل کمبود پوست در صنعت چرم ایران
*اجحاف در حق صنعت کفش ایران
3: در اختتامیه نمایشگاه که با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه بود، با همت ایران مراسم نیوز پوشش خبری بی‌سابقه‌ای از سوی صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف انجام شد. به طوری که بیش از 150 خبر درخصوص این مراسم در رسانه‌های مختلف منتشر شد.
*وزیر صمت عنوان کرد: ظرفیت صنعت کیف و کفش برای تصاحب بازارهای جهانی

ج: پس از  برگزاری نمایشگاه:
ضمن این‌که پایگاه خبری ایران‌مراسم‌نیوز به عنوان مجری ستاد خبری در تمام این مدت به محض تولید و انتشار اخبار مربوط به نمایشگاه امپکس98 توسط سایر رسانه‌ها، لینک اخبار را برای مجری برگزاری ارسال می‌کرد در پایان نیز تمامی اخبار را به صورت یک بولتن خبری مجلد شده در اختیار شرکت آوای موفق ایرانیان و برگزارکنندگان نمایشگاه قرار داد.
لازم به ذکر است که در مدت جریان‌سازی خبری نمایشگاه امپکس 98 بیش از 100رسانه، 400 خبر منتشر نمودند.

بولتن خبری ششمین نمایشگاه چرم کیف کفش و صنایع وابسته


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/19168/گزارشی-از-ریز-و-درشت-اقداماتی-که-لازمه‌ی-یک-ستادخبری-نمایشگاهی-است
بستن   چاپ