/یادداشت/
دو روی یک سکه؛ خوب و بد لغو مراسم‌های متعدد در کشور!
جمعه 9 اسفند 1398 - 14:59:05

ایران مراسم نیوز: طی روزهای گذشته با دستور دستگاه‌های مسئول به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا بسیاری از مراسم‌ها از جمله نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات ورزشی و حتی مراسم‌های عروسی و عزا در کشور لغو شده است. بدون شک حفظ سلامت و جان مردم از هر موضوعی مهمتر است اما برخی از افراد و شرکت‌ها از هزینه‌هایی که به علت لغو مراسم متحمل می‌شوند ناراضی هستند و برخی نیز از آب گل آلود ماهی می‌گیرند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، برخی از خبرهایی که در چند روز اخیر به دفعات شنیدیم عبارتند از:
• براساس ابلاغ جدید وزیر بهداشت، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور همایش‌ها و کنگره‌های علمی و دانشگاهی لغو شد.
• تمهیدات پیشگیرانه برای کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور افتتاح گالری های هنری را لغو کرده است.
• همه نمایشگاه های بهاره که قرار بود به مناسبت عید نوروز برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است.
• جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، اردوها و دیگر رویدادها برای پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی لغو خواهد بود.
• کرونا کنگره‌های مهم جهانی را لغو کرد.
• ...
نکته این‌جا است که شیوع ویروس کرونا در کشور که نگرانی های بسیار جدی به وجود آورده، زیان‌های اقتصادی بیشماری نیز به دنبال داشته است که هزینه‌های ناشی از لغو مراسمات بخشی از این زیان‌ها را شامل می‌شود. به عنوان مثال لغو نمایشگاه ها برای شرکت ها با ضرر و زیان همراه است. زیرا هزینه های برگزاری صورت گرفته و در برخی نمایشگاه‌ها کار غرفه‌سازی به اتمام رسیده و همه چیز برای برپایی نمایشگاه آماده است. نکته مهم این است که هزینه غرفه‌سازی و سایر هزینه‌ها در نمایشگاه‌هایی که در ماه‌های آینده امکان برگزاری به صورت جایگزین ندارند، چگونه جبران می‌شود؟
در این راستا درخصوص لغو مراسمات دیگری همچون مراسم عروسی در کشور نیز برخی از زوج‌های جوان نسبت به لغو برنامه مراسم عروسی خود در تالارها اقدام کرده‌اند اما با مقاومت برخی از مدیران تالارهای عروسی روبه‌رو شده‌اند و مدیران سودجوی برخی از تالارهای عروسی در شهرهایی از جمله تهران از زوج‌های جوان که درخواست لغو مراسم را دارند، درخواست پرداخت جریمه می‌کنند. گویا مثل همیشه این مردم هستند که باید تاوان همه‌چیز را پرداخت کنند!
این روزها حال و هوای کشور بسیار متفاوت از حال و هوایی است که مردم از اسفندماه هر سال و نزدیک شدن به نوروز انتظار دارند. همواره برپایی مراسمات مختلف در این دو ماه با شور و شوق متمایزی همراه بوده است. هر ساله بسیاری از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های آخر سال فرصت مناسبی برای مردم پدید می‌آورد تا با حال خوش به استقبال بهار بروند و در نوروز نیز ادامه این مراسمات به حال خوش می‌افزاید. اما اکنون ترس از شیوع بیماری کرونا از یک‌سو و جبران ضررهای مالی و اقتصادی لغو بسیاری از مراسمات از سوی دیگر مردم را با سردرگمی مواجه کرده است. سوال این‌جاست که مهمترین مراسم سال در کشور یعنی نوروز 99 چگونه برگزار خواهد شد؟/لیماحسنی








http://iranmarasemnews.ir/fa/News/18950/دو-روی-یک-سکه؛-خوب-و-بد-لغو-مراسم‌های-متعدد-در-کشور
بستن   چاپ