ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛
گزارش اختصاصی از همایش معرفی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین
يکشنبه 24 آذر 1398 - 11:37:26

ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛ گزارش اختصاصی از همایش معرفی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین، کانونی که به دنبال هماهنگی میان عناصر تاثیرگذار، تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضا، توسعه اقتصاد دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

عنوان رویداد
همایش معرفی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین 

تاریخ برگزاری
20/09/98
 
ساعت برگزاری
19 الی 22

محل برگزاری
هتل استقلال

برگزارکننده
کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین

مجری برگزاری
اجرای بخشی از این برنامه بر عهده یسنا همایش بود.

اهداف
- هماهنگی میان سه گروه دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین
- ارتقای بازار و افزایش صادرات در بازار رنگ و رزین
- ارتقای تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضا 
- شناسایی چالش‌ها، تدوین راهکارها و ارائه پیشنهاد برای رفع موانع توسعه صنعت و بازار 
- توسعه اقتصاد دانش‌بنیان 

نقاط قوت
- دعوت از مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعلام حمایت معاونت از کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین
- گسترش کانون در سطح ملی و ایجاد نمایندگی و دفتر در تمام استان‌ها و خارج از کشور بر اساس اساس‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی
- بیان دیدگاه‌‌ها و نظرات فعالان رنگ و رزین در مورد نحوه تاسیس و اجرای برنامه‌‌های کانون و در نتیجه کمک به روند رو به رشد فعالیت‌های کانون
 
نقاط ضعف
- فاقدنقطه ضعف

برنامه های اجرا شده
- سخنرانی های میهمانان دولتی و خصوصی
- موسیقی
- جلسات B2B
- پذیرایی

وضعیت صنعت در ایران و جهان
حجم بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از 2 میلیون تن در سال است که سهم ایران تقریبا 25 درصد آن است. بیش‌ترین حجم مصرفی خاورمیانه مربوط به انواع پوشش‌های ساختمانی با 76 درصد کل است. بیشترین رنگ صادراتی ایران، رنگ‌های ساختمانی و تزیینی است که به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان انجام می‌شود. وضعیت صادرات در سال‌های اخیر روند صعودی داشته ولی میزان آن نسبت به پتانسیل و موقعیت منطقه‌ای کشور، ناچیز، حدود 100 میلیون دلاراست.

راهکار
مساله‌ای که در صنعت رنگ و رزین بسیار حائز اهمیت است مواد اولیه رزین است که بسیار به آن احتیاج داریم خصوصا تیتانیوم که در ایران تولید نمی‌شود. همچنین گردش سرمایه کارخانجات این حوزه و حمایت دولت از آن‌ها در مقوله ارز در شرایط حاضر کشوربسیار مهم است. در زمینه صادرات نیز بازسازی سه کشور افغانستان، عراق و سوریه موجب افزایش تقاضای این کشورها خواهد شد زیرا حجم عظیمی از عملیات‌های ساختمانی و صنعتی را شامل می‌شود. با توجه به روابط نزدیک ایران با این سه کشور، مساما یکی از گزینه‌های اصلی آن‌ها برای تامین مواد اولیه از جمله رنگ، تولیدکنندگان ایرانی خواهد بود. همچنین کشور قطر به منظور برگزاری جام جهانی 2020 و امارات به دلیل برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 باید برای صادرات در اولویت قرار گیرند. اعطای نمایندگی فروش و پخش کالاهای ایرانی، خصوصا انواع مصالح ساختمانی  به تجار و بازرگانان کشورهای هدف می‌تواند در توسعه صادرات تاثیر بسزایی داشته باشد. این مساله باعث ماندگاری و رسوخ در بازار یک کشور می‌شود.

نتیجه
اگرموجبات تمرکز انرژی دست اندرکاران صنعت رنگ و رزین فراهم شود، کشور ما از ظرفیت بالایی برای افزایش حجم صادرات برخوردار است. توجه به شرکت‌های کوچک می‌تواند موجب حضور آن‌ها در رقابت‌های بین‌المللی شود.


کنداکتور همایش کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار رنگ و رزین
کنداکتور همایش کانون هماهنگی دانش،صنعت و بازار رنگ و رزین.pdf

این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/17316/گزارش-اختصاصی-از-همایش-معرفی-کانون-هماهنگی-دانش،-صنعت-و-بازار-رنگ-و-رزین
بستن   چاپ