ایران مراسم نیوز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نشست با روسا و معاونان بازرگانی سازمان های صمت استانی گفت: برگزاری نمایشگاه ها برای توسعه صادرات ضروری است، به عبارتی برای افزایش صادرات باید کالاها عرضه و معرفی شوند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بهمن حسین زاده افزود: رونق تولید برنامه محوری وزارت صمت است، حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و حضور پررنگ آنها در حاشیه هر نمایشگاه در حال برگزاری در اولویت قرار داده ایم.وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع 75 نمایشگاه برگزار کردیم در حالی که تا پایان امسال، برگزاری 107 نمایشگاه را تقویم کرده ایم.حسین زاده اعلام کرد: هم اکنون 2 نمایشگاه متافو و چاپ و بسته بندی و صنایع وابسته آن را برگزار می کنیم که در متافو 293 شرکت داخلی با 80 شرکت خارجی آن در شرایط خاص اقتصادی کشورمان مشارکت نموده اند.وی ادامه داد: 500 شرکت در نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی و صنایع وابسته حضور دارند.مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در نشست با روسا و معاونان بازرگانی سازمان های صمت استانی گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان، در نظر داریم فضای مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه تقاضامحور ساخت داخل و قطعات ارزبر در کنار هر نمایشگاهی اختصاص دهیم و در کنار هر نمایشگاهی که برگزار می شود نمایشگاه نیازمحور آن را هم برپا خواهیم کرد.حسین زاده گفت: ایده های جدیدی برای برگزاری نمایشگاه ها داریم و برگزاری 40 نمایشگاه برای صادرات به 15 کشور همسایه را به عنوان اولویت های صادراتی کشورمان، در دستور کار داریم.وی ادامه داد: برگزاری اولین نمایشگاه برای معرفی فرصت های صادراتی در چارچوب موافقتنامه اوراسیا در دستور کار شرکت نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران است.حسین زاده اضافه کرد: یکپنل اختصاصی در نمایشگاه اکسپو به هر یک از استان ها تخصیص می دهیم.وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه های استانی باید صرفا در سایتهای اختصاصی و استاندارد نمایشگاهی در آن استان برگزار شود.