ایران مراسم نیوز: آفرود و آفرودسواری در ایران همواره به اشتباه با تفکراتی چون آسیب به طبیعت همراه بوده اما واقعیت این است افرادی که آسیب جدی به طبیعت وارد میکنند دودفرانسیلها و طبیعت گردهای حرفه ای نیستند. با وجود اجحافهایی که سالها در حق این صنعت شده آفرودسواران در این مدت ثابت کردهاند که در بحرانهای کشور پیشقراول کمکرسانی هستند. در این راستا گفتوگویی داریم با سرپرست امداد و نجات هیئت اتومبیلرانی شمال غرب تا جزئیات بیشتری از این موضوع بدانیم.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سامان قاسمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: قبل از سال 97 افراد فعال در این حوزه به صورت خودجوش در بحرانها به مردم کمک میکردند اما پس از آن این فرآیند به صورت رسمی دنبال شد. در زمان زلزله کرمانشاه سه روز پس از زلزله با افراد تیم و با 5 خودرو، لوازم جمع آوری شده را به کرمانشاه بردیم و با کمک آرش حاجیجعفری، رئیس هیئت اتومبیلرانی شمال غرب یک مدرسه را به عنوان پایگاه کمیته تهران در نظر گرفتیم و طی 25 روز کمکهایی که از تهران میرسید را بین روستاها توزیع میکردیم.وی ادامه داد: پس از آن بر اساس جلسات آقای حاجی جعفری با هلال احمر و با هم اندیشی های صورت گرفته مقرر شد حدود 100 نفر از اعضای کمیته دودیفرانسیل دورههای هلال احمر را آموزش ببینند که در نهایت تیمی با عنوان واکنش سریع دودیفرانسیل تشکیل شد که بعدها به تیم امداد و نجات دودیفرانسیل تغییر نام داد.سرپرست امداد و نجات هیئت اتومبیلرانی شمال غرب تصریح کرد: در سیل امسال نیز جالب است بدانید 3 روز اول این حادثه که حتی مسئولین اطلاعی از وقوع آن نداشتند، بچههای دودیفرانسیل همچون محمدرضا حسینی و تیمش غذای مورد نیاز مردم گلستان را به دستشان میرساندند و در سایر استانهایی که درگیر سیل بودند به همین ترتیب افراد با تمام توان کمک کردند. در ایام نوروز 97 نیز طبق یک کارگزوه مشترک با هلال احمر در ایستگاه مربوطه کمکرسانی 15 روزه خود را انجام دادیم.قاسمی تاکید کرد: نکتهای که در این سالها به آن رسیدهایم این است که پس از حل مشکلات و کمکرسانیهای ما مسئولین همواره جلوی پای ما سنگ اندازی کردهاند و دوران اضطرار که به پایان میرسد خودروهای ما را توقیف میکنند. در زمینه تبلیغات بسیار به آفرود کم لطفی میشود. حتی یکبار پخش زنده مسابقات آفرود از تلوزیون را شاهد نبودهایم و این در حالی است که ورزش اسب دوانی و بیلیارد به راحتی در تلوزیون نمایش داده میشود.وی افزود: چالشی که اکنون در این حوزه وجود دارد نبود اطلاعات مردم و عدم شناخت حوزه است. سرپرست امداد و نجات هیئت اتومبیلرانی شمال غرب گفت: تنها راهی که اکنون میتوانیم صنعت آفرود را به مردم بشناسانیم برگزاری همایش، ایونت و نمایشگاه است. 3سال پیش در ورزشگاه تختی اولین همایش بزرگ دودیفرانسیل را برگزار کردیم که بیش از 1000 دستگاه شرکت کننده داشتیم و از یک برنامه ی یک ساعت 30 دقیقهای تنها 3 دقیقه از آن در تلوزیون پخش شد و از 1200 خودور آفرودی تنها 5 خودرو را نشان دادند.قاسمی خاطرنشان کرد: طبیعت گردی و آفرود در تمام دنیا منبع درآمدزایی بسیار خوبی است. پتانسیل طبیعت گردی ایران تکمیل است و اگر در مسیر درست قرار بگیرد افراد زیادی میتوانند از این طریق درآمدزایی کنند./ لیما حسنی