ایران مراسم نیوز: رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران گفت: مجموع سالن های نمایشگاهی برج میلاد حدود 6 هزار متر است که با 3 سوله 2100 متری تقریبا ضریب اشغال آن در سال بین 75 تا 80 درصد است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، دکتر ابوالفضل رحمانی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: زمانی که طراحی برج میلاد شکل گرفت این برج در مرحله اول به عنوان یک نماد برای شناساندن معماری نوین جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و بعد به عنوان یک یادمان، آدرس و نماد برای قدرت مهندسی و کانون گردشگری در نظر گرفته شد و تا حد زیادی نیز در این مسیر موفق بوده اما همچنان راه زیادی در پیش دارد.وی ادامه داد: برج میلاد ششمین برج بلند مخابراتی دنیاست که دو پارامتر آن در دنیا بینظیر است. یک پارامتر سازه ی راس برج است که بزرگترین سازه در بین تمام برج های مخابراتی است و دومین پارامتر رستوران گردان آن است که از این نظر نیز مزیت بزرگترین رستوران گردان را در این حوزه دارد.رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران تصریح کرد: در کنار مجموعههای فرهنگی که در بخشهای دوم برج میلاد طراحی و در مورد آن کار شده است، در صورت راه اندازی این امر میتواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری مطرح شود. دکتر رحمانی گفت: این برج از نظر گردشگران خارجی بسیار جالب است و برایشان قابل باور نیست که توسط مهندسین ایرانی اجرا شده است. زمانی که برج را با برج های سایر کشورها مقایسه میکنند متوجه میشوند برج میلاد به لحاظ معماری و مهندسی بسیار شاخص و مطرح است و از این جهت احترام زیادی برای آن قائل هستند. ما هر هفته بیش از 30 تیم دولتی از کشورهای دیگر را پذیرا هستیم و کل برج میلاد برای یک میلیون نفر گردشگر در سال در نظر گرفته شده است. هر چند در جشنوارههای نوروزی و دیگر جشنوارههایی که برگزار میکنیم در یک بازهی سه هفته ای بیش از نهصد هزار نفر بازدیدکننده داریم.وی درخصوص محوریت همایشها و رویدادهایی که در برج میلاد برگزار میشود عنوان کرد: برج میلاد به لحاظ سازمانی زیرمجموعه معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران است. از این رو نقطه کانونی همایش ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، رویدادهای تاریخی، همایش ها و رخدادهای هنری است. همچنین مجموع سالن های نمایشگاهی ما حدود 6 هزار متر است و با توجه به این که برج میلاد یک نماد ملی است و ضریب شناخت آن در جامعه بیش از 90 درصد است مجموعهها تمایل دارند نمایشگاه را در یک محل کوچکتر اما مشهورتر برگزار کنند.رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران خاطرنشان کرد: تحریمها تاثیر منفی خود را بر برج میلاد نیز داشته و به لحاظ نگهداشت برج با مشکل مواجه شدهایم زیرا بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز از خارج از ایران خریداری میشود و با توجه به تحریم ها نقطه مرکزی مسافرت های خارجی کشور نیز کاهش یافته است.دکتر رحمانی درخصوص نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ تصریح کرد: آفرود یک ورزش و تفریح نوین است که تا حد زیادی لاکچری محسوب میشود. برج میلاد نیز تا حدودی برای افراد خاص است و مخاطبین آن قشر متوسط به بالای جامعه هستند از این رو اگر بتوانیم نمایشگاه را در محل شاخصی چون برج میلاد به خوبی برگزار کنیم میتواند رویداد بسیار موفق و با دستاوردهای بالایی باشد. رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران تاکید کرد: نکات مهم در برگزاری چنین نمایشگاهی محتوا و شرکت کنندگان آن است. همچنین ضروری است که قشر زیادی از جامعه به این نمایشگاه جذب شوند و از بازدید افراد شاخص و مسئولینی از جمله وزیر ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی شهرداری تهران و رییس سازمان ورزش شهرداری نیز بسیار استقبال میکنیم./ لیماحسنی