به بهانه نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ
پیچ و خم‌های آفرود در مسیر شکوفایی صنعتی جذاب و پرظرفیت در کشور
دوشنبه 13 آبان 1398 - 12:51:22

ایران مراسم نیوز: به عقیده فعالین حوزه آفرود، رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی شمال غرب و رئیس کمیته آفرود استان تهران فردی است که از جان و دل برای پیشرفت و حل معضلات این حوزه تلاش کرده، فردی که آفرودی‌ها را مثل یک خانواده دور هم جمع کرده و تمام همت خود را به کار بسته تا باری از دوش آن‌ها بردارد. به بهانه برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ به سراغ وی می‌رویم تا گپ‌وگفتی پیرامون مسایل کنونی آفرود و آفرودی‌ها داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، آرش حاجی‌جعفری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: طبیعت‌گردی با اتومبیل طی 10 ساله گذشته در ایران رشد تساعدی چشم‌گیری داشته است و تقریبا اکنون مردم با نام آفرود آشنا هستند. این صنعت مخاطب و جامعه هدف خود را به دست آورده است هرچند همچنان کمبودهایی در خصوص خواسته‌های افرادی که در این رشته فعال هستند وجود دارد.
وی افزود: اگر به آفرود به چشم یک صنعت نگاه کنیم پتانسیل های مختلفی برای درآمدزایی در آن می‌بینیم همان‌گونه که اکنون نیز تعداد زیادی از افراد از مسیر آفرود امرار معاش کرده و یک منبع درآمدزایی برای آن‌ها محسوب می‌شود.
رئیس هیئت اتومبیل‌رانی شمال غرب تصریح کرد: ضعف اطلاع‌رسانی در تمام ابعاد ورزشی وجود دارد و این یک اشکال زیربنایی است. بزرگترین رسانه ای که ما در کشور می توانیم به آن اتکا کنیم صدا و سیما است و تا زمانی که صدا و سیما حوزه آفرود را پوشش ندهد این صنعت شکوفا نخواهد شد. زیرا مگر چقدر می توان از طریق شبکه های اجتماعی با مخاطب ارتباط گرفت؟ ضمن اینکه هنوز مخاطبین سنتی داریم که به روزنامه ها، جراید و صدا و سیما اکتفا میکنند. این در حالی است که این رشته بسیار جذاب، جوان پسند و عامه پسند است و در ارتباط با طبیعت بوده و میتوان آموزش های زیادی در رابطه با حفظ محیط زیست در این رشته داد. 
حاجی جعفری درخصوص خسارت‌های وارده به طبیعت گفت: هر سفری به طبیعت نهایتا به محیط زیست خسارت وارد میکند اما باید توجه کرد تلاش ما در برخورد با این آسیب ها به چه صورت است. پدیده طبیعت گردی بین مردم نهادینه شده و نمیتوان با زور و اجبار جلوی آن ها را گرفت، مسیر درست فرهنگ سازی درخصوص کاهش ضربه و آسیب ممکن به طبیعت است. متاسفانه سازمان محیط زیست که متولی این امر است قدمی در جهت این آموزش و فرهنگسازی برنمی‌دارد.
 وی عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه ما بلافاصله آمادگی خود را به مدیرعامل وقت هلال احمر استان تهران اعلام کردیم. برخی از آفرودی‌ها به صورت خودجوش و جزیره‌ای در محل حاضر شدند و برخی نیز تحت پرچم کمیته های استان مربوطه خود کمک‌رسانی خود را آغاز کردند و کمیته آفرود استان تهران نیز با ارسال 500 خودرو طی دو ماه قدم های بسیار مثبتی در این راه برداشت.
رئیس کمیته آفرود استان تهران عنوان کرد: توانمندی در تولید محصول علم و ثروت است و اگر این تولید به صرفه باشد افراد توانمندی در کشور داریم که لوازم مربوط به این صنعت را تولید کنند اما تقاضا برای آن اکنون به میزانی نیست که کارخانه‌جاتی برای این کار راه اندازی شود و از همین جهت است که بسیاری از قطعات وارداتی هستند. 
حاجی جعفری درخصوص تاثیر تحریم‌ها تصریح کرد: تاثیر تحریم ها در این صنعت همانند بسیاری از صنایع چشم گیر بوده و این تاثیر را در مسابقات، قیمت قطعات، مواد اولیه و قیمت مواد مصرفی میتوان مشاهده کرد و به تبع این موارد مسافرت ها نیز کاهش یافته است. ازسوی دیگر  به دلیل اختلاف ارزش پولی موجود، بدون شک در آینده با افزایش گردش‌گر مواجه خواهیم شد و در صورتی که مسئولین همکاری کنند از جای جای ایران می‌توان به عنوان محلی برای کسب درآمد استفاده کرد.
وی ادامه داد: اما درخصوص صنعت گردشگری داخلی با توجه به مسائل مالی همچنان مشکلاتی وجود دارد و ما متولی درستی برای گردشگری نداریم. در حالی که اگر به درستی از این فرصت استفاده کنیم درآمدزایی این صنعت از صنعت نفت نیز بیشتر است چرا که صنعت گردشگری سومین صنعت بزرگ دنیا است./ لیما حسنی



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/15745/پیچ-و-خم‌های-آفرود-در-مسیر-شکوفایی-صنعتی-جذاب-و-پرظرفیت-در-کشور
بستن   چاپ