ایران مراسم نیوز: توسعه صنعت نمایشگاهی موتور محرکه و عامل پویایی بخشهای مختلف اقتصاد است و این امر در شرایط تحریم و رکود بیش از گذشته راهگشای مشکلات اقتصادی است. برگزاری نمایشگاههای تجاری بهویژه نمایشگاههایی که دارای ماهیت بینالمللی هستند فرصت مناسبی برای حضور فعالان بخشهای صنعتی و خدماتی خارجی، هیاتهای بازرگانی خارجی و تورهای بازدید به وجود میآورد که این امر ورود ارز به کشور و رونق بخشهای مختلف را به همراه دارد. توسعه صنعت نمایشگاهی ابزاری برای انتقال فناوریهای بینالمللی و راهی برای برقراری با بازارهای جهانی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در این راستا انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران در سال ١٣٨٤ توسط شرکت های فعال پیشرو در عرصه برگزاری نمایشگاه ها با بیش از 80 عضو فعال و سهم بیش از 70 درصدی در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی کشور گامهای مهمی در جهت تحقق اهداف توسعه این صنعت برداشته است به گونهای که انجمن بازوی اجرایی سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی محسوب میشود.
این انجمن با بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت ها در جهت برنامه ریزی برای تأمین نیازها، توسعه و گسترش فعالیت های این اقدام کرده است. همچنین کوشش در جهت ارتقاء ظرفیت و بهبود تولید، انتقال و نوآوری تکنولوژیک از جمله فعالیتهای مهم این انجمن است. همکاری و مشارکت در جهت برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج از کشور و اعزام هیئت های تخصصی جهت آگاهی از روش های نوین نمایشگاهی و بازاریابی نیز از دیگر اقدامات مهم این انجمن به شمار میآید.
در مجموع اهداف کلی انجمن را میتوان در موارد ذیل خلاصه کرد:
فراهم نمودن موجبات بهبود کیفیت و ارتقاء میزان بهره وری و دفاع از حقوق اعضاء در کلیه مراحل و مجامع
تلاش در راستای حمایت از اعضاء انجمن و اقدام جدی برای جلوگیری از رقابت های ناسالم در جهت برگزاری بهینه نمایشگاه های داخلی و خارجی
تلاش در جهت ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منظور کمک به ساخت و توسعه مجتمع های نمایشگاهی در سراسر کشور و بهبود کیفیت نمایشگاه ها
برگزاری و مشارکت در نمایشگاه ها و کنفرانس های بین المللی در داخل و خارج و اتخاذ تصمیم درباره قبول عضویت در تشکل ها و اتحادیه های داخلی و جهانی براساس ضرورت به منظور حفظ و تأمین منافع اعضاء انجمن و حفظ منافع کلی
مشارکت در تصمیم گیری های مربوط به برنامه های نمایشگاهی ایران و برنامه های مشارکت در نمایشگاه های خارج از کشور در جهت حفظ منافع ملی و منافع اعضاء انجمن
مشارکت در تدوین استانداردهای مورد نیاز نمایشگاهی و خدمات موضوع فعالیت انجمن و کنترل آن و کوشش در جهت رفع اختلافات فیمابین اعضا و عنداللزوم استفاده از حکمیت انجمن
مشاوره، هماهنگی و مشارکت در خصوص صدور مجوز برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی
برگزاری دورههای آموزشی و انجام تحقیقات علمی، صنعتی و تجاری مورد نیاز اعضا و برگزاری همایش های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش های مختلف داخلی و خارجی و تألیف و ترجمه مقالات علمی در زمینه موضوع فعالیت انجمن
همان گونه که پیدا است انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران با برگزاری صحیح و باکیفیت نمایشگاههای ملی و بین المللی با رعایت استانداردهای جهانی همت خود را برای عرضه قابلیت های کشور به کار برده است.
http://iranmarasemnews.ir/fa/News/13282/نقش-انجمن-برگزارکنندگان-نمایشگاهی-در-ارتقا-جایگاه-صنعت-نمایشگاهی-کشور