مدیرعامل شرکت دمنده؛
صداقت با مشتری از رکانهای اصلی ارزشی سازمان است
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 07:56:28
ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،بستانچی افزود: شرکت دمنده برای آزمودن این محصول صرفا به استانداردهای داخلی بسنده نکرده است و برای به دست آوردن سهم بازار محصولات ایرانی در خارج از علاوه بر تاییدیه آتش نشانی و گواهینامه مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی، محصول خود را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های معتبر اروپایی نیز ارسال کرده‌ است که در نتیجه این موضوع تطابق فن مقاوم در برابر حریق شرکت دمنده با استاندارد اروپایی EN 12101-3 اثبات شده است.

این کارآفرین حوزه صنعت خاطر نشان کرد که پس از تامین نیاز بازار داخلی، باید حداقل سی درصد از سهم تولید خود را به خارج از ایران صادر کرد که در این بین کشورهای همسایه، کشورهای منطقه CIS و حتی اروپا از مقصد‌های فن ضد حریق اف300 ساخت ایران است

وی ادامه داد اهل «فن» به خوبی می‌دانند که تولید جت‌های مقاوم در برابر حریق، نقطه عطف مهمی در صنعت تهویه کشور به شمار می‌رود و شرکت دمنده به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌گان فن در خاورمیانه، موفق شده است با بومی سازی دانش تولید این محصول راه را برای سایر رقبا نیز باز کند تا به بازار محصولات مقاوم در برابر حریق ورود کنند چرا که هرچه قدر توانمندی این صنف در تولید دانش و محصولات باکیفیت بالاتر برود، منافع آن شامل حال تمامی فعالان این صنعت خواهد شد.

بستانچی به تمامی تولیدکنندگان این صنعت توصیه کرد که صداقت با مشتری را رکن اصلی ارزش‌های سازمانی خود قرار دهند چر اکه اگر مشتری آگاه باشد چه کالایی را به چه مشخصات و استانداردهایی تهیه می‌کند، کیفیت تولید برای صادرات در کشور بالاتر خواهد رفت.

وی اعتقاد دارد اگر چه بسیاری از مشتریان ابزار دقیق تست محصولات ما را در اختیار ندارند، اما مشتری به توضیحات فنی اظهار شده از جانب تولیدکننده اعتماد می‌کند و هر تولید کننده‌ای به نیابت از مشتری موظف است ویژگی‌های فنی محصول خود را از زوایای مختلف بررسی کند تا مبادا خلاف اظهارات کاتالوگ‌های فنی محصولی تولید شود.

موضوع پر اهمیت دیگر از دیدگاه مهدی بستانچی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و جامعه است، بومی سازی محصولات و مهندسی معکوس است. اگرچه هزینه‌های هنگفت تحقیق و توسعه را بر شرکت‌ها تحمیل می‌کند اما نباید فراموش کرد که کاهش وابستگی کشور به کالاهای وارداتی نیز یکی از ارزش‌های مهم برای هر کسب و کار است. برای مثال شرکت دمنده، در شرایط اقتصادی فعلی 100 نفر نیروی کار تازه نفس را به مجموعه اضافه کرده‌ است و برنامه دارد به موازات ورود به بازارهای جدید، منابع انسانی خود را توسعه دهد.

موضوع بعدی که  تولیدکنندگان باید به آن توجه داشته باشند، بالا بردن دانش مشتریان با استفاده از تولید محتوا است.

در همین حال  نهادهای کنترل کیفیت و خصوصا قانون‌گذار باید در حیطه استاندارد جدی و سخت‌گیر باشند. بخشی از این دقت در استانداردسازی محصولات مربوط به امنیت و جان مردم است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت.

بخشی دیگری نیز متوجه بازار است؛ وقتی نظارت بر کیفیت کمتر شود، رقابت محصولات با کیفیت در بازار سخت می‌شود و این موضوع ممکن است در دراز مدت به حیثیت کالای ایرانی ضربه بزند که در نهایت این ضرر متوجه تمامی تولیدکنندگان خواهد شد.

بنابراین تولیدکننده وظیفه دارد کالای باکیفیت و استاندارد تولید کند و با بهره‌گیری از محتوا، دانش مشتری را بالا ببرد، مشتری باید برای انتخاب محصول باکیفیت مطالعه داشته باشد و در نهایت،  قانون‌گذار باید به مقوله‌ی استاندارد و کیفیت موشکفانه وارد شود تا زنجیره کیفیت کالای ایرانی کامل باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرکت دمنده می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس www.damandeh.com مراجعه کنند.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/12031/صداقت-با-مشتری-از-رکانهای-اصلی-ارزشی-سازمان-است
بستن   چاپ