آخرین مطالب

جزئیات کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری اعلام شد؛

کارگاه‌های کاربردی با هدف توانمندسازی تولیدکننده/ برگزاری کارگاه‌ها هر 15 روز یکبار گزارش، یادداشت و گفت‌و‌گو

کارگاه‌های کاربردی با هدف توانمندسازی تولیدکننده/ برگزاری کارگاه‌ها هر 15 روز یکبار

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: در نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران سلسله کارگاه‌های آموزشی در حوزه صادرات و تجارت بین‌الملل با هدف توانمندسازی تولیدکنندگان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، موسس نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران درخصوص کلیت کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: من سال 1384 که در سازمان توسعه تجارت مالزی بودم هر روز شاهد برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی بودم. امروز باید ببینیم سازمان توسعه تجارت ایران چه تعداد کارگاه برگزار می کند؟ و چقدر به موضوع آموزش توجه می‌شود؟ کشور ما پتانسیل بالایی برای صادرات دارد ولی تا زمانی که ما دانش صادرات را به تولیدکننده خودمان، تولیدکننده منتقل نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم امر صادرات رخ دهد. در کارگاه اولی که برگزار کردیم به جرئت می‌توان گفت اولین کارگاهی بود که در ماه مبارک رمضان ساعت 4 بعدازظهر هیچ کسی  خواب آلود نبود و این برای من خیلی ارزشمند است زیرا نشان دهنده جذابیت موضوع برای تولیدکننده است.
دکتر علیرضا شیرمحمدی ادامه داد: 
چنین سمینارهای آموزشی آنقدر در کشور ما برگزار نشده که  تولیدکنندگان ما فراموش کرده اند که سازمان های توسعه ما وظیفه دارند چنین کارگاه هایی برگزار کنند به گونه ای که اکنون کار به جایی رسیده ما در بخش خصوصی مجبوریم چنین کارگاه هایی را به دلیل احساس مسئولیت اجتماعی و ملی خودمان رایگان برگزار کنیم. 
وی تصریح کرد: باوجود این همه سازمان آموزشی که در کشور وجود دارد و در اساس‌نامه‌هایشان آموزش و توانمندسازی یکی از موضوعات مهم است چرا این اتفاق رقم نمی‌خورد؟ دلیل این عدم برگزاری این است که ما اساتید مجرب در حوزه مدنظر نداریم و البته منظور از استاد، دکترای مدیریت نیست ما نیاز به افرادی داریم که به صورت کاملا عملیاتی صادرات را بلد باشند و خود انجام داده باشند و بتوانند این دانش را به دیگران انتقال دهند. غیر از این هیچ روش دیگری وجود ندارد. ما اگر به دنبال این هستیم که از دانشگاه یک دکتری مدیریت بیاوریم اشتباه است. کارگاه ها باید به صورت عملیاتی باشد . ما در کارگاه ها باید به تولیدکنندگانمان آموزش دهیم که چگونه و با چه افرادی قرارداد ببندند. در نهایت بیشتر از اینکه این حوزه یک حوزه نظری باشد یک حوزه کاربردی و عملی باشد. به همین علت دانشگاه هرگز نمی تواند در این حوزه موفق باشد مگر اینکه به سمت بخش خصوصی بیاد و از افرادی که در این حوزه کار کردند استفاده کند
آموزش های کاربردی یک مدل صحیح آموزش جهانی
موسس نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران گفت: در نمایشگاه دائم صادرات 
یک مرکز توانمندسازی داریم و با وجود اینکه بخش خصوصی هستیم اما خود را متعهد می دانیم که بتوانیم باتوجه به ماموریت خود یک مرکز ملی از بخش خصوصی برای کمک به توسعه صادرات باشیم پس برند و ناممان برایمان خیلی مهم است و به همین دلیل تلاش می کنیم کارگاه هایی برگزار کنیم که به نفع تولیدکننده باشد و بتوانند از این کارگاه نتیجه کسب کنند. در همین راستا ما دو حوزه مهم داریم. یکی اینکه تولیدکنندگانمان با ظرفیت هایی که وجود دارد آشنا شوند. خیلی از تولیدکنندگان ما نمی دانند کالایی که تولید می کنند در کشور همسایه خواهان و خریدار دارد . پس هدف اول ما آطلاع رسانی از ظرفیت های موجود است. حوزه دوم این است که اکنون چگونه به بازارهای هدف ورود پیدا کنند. 
دکتر شیرمحمدی ادامه داد در طول سال های گذشته هیئت های تجاری زیادی به خارج از کشور رفته اند به عنوان مثال در کشور روسیه بیش از 300 هیئت تجاری به روسیه اعزام شده که  نتیجه این بوده صادرات ما از 50 میلیون دلار به 200 میلیون دلار رسیده است. این عدد صادرات یک شرکت است نه صادرات یک کشور یه بازار 250 میلیارد دلاری. در حالی روسیه صادراتش به ایران را از 500 میلیون دلار بود به نزدیک 2 میلیارد دلار رسانده است. این امر نشاندهنده این است که روسیه با الگوی صحیح در روند صادرات خود گام برمی‌دارد.
وی افزو تصمیم گرفته ایم که هر 15 روز یک بار در محل کارخانه نوآوری کارگاه ها را برگزار کنیم و تمام تولیدکنندگان کالا و خدمات می توانند در این کارگاه ها شرکت کنند. در ایران چنین تصور میشود که هر کسی کالا داشته باشد میتواند صادرکننده باشد در حالی که خدمات هم جزو محصولاتی هست که میتوان به آن توجه کرد مثل خدمات طراحی و بیمارستان. صادرات یعنی کاری انجام دهیم که ارز وارد کشور شود و با این دیدگاه طراح فرش هم میتواند صادرکننده باشد./قسمت اول








.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

سامانه تولید رمز یک بار مصرف بانک سینا فعال است

هم‌اندیشی اعضای پارلمان بخش خصوصی کشور و پایتخت

کنفرانس بین المللی بسته بندی ایران

نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته تهران

نمایشگاه تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی تهران (IRAN HVAC&R)

نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، آتش نشانی و امداد و نجات تهران (HSE Expo)

جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ایران (Iran Nano)

نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری تهران

نمایشگاه بین المللی صنعت تهران (TIIE)

نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی تهران (ایران تله کام)

نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران (WATEX)

طرح آذین؛ تسهیلات ارزان قیمت بانک سینا در جهت توانمندسازی بانوان

تغییرات اقلیمی را جدی بگیرید/ ایران پیشرو در انتشار گازهای گلخانه ای

نمایشگاه ایران پلاست (IranPlast)

نمایشگاه کف پوش، موکت و فرش ماشینی تهران

نمایشگاه بین المللی روغن های خوراکی، دانه های روغنی، فرآورده ها، صنایع و ماشین آلات وابسته (SEEDEX)

نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران

نمایشگاه بین المللی صنعت گاز ایران

سمینار آموزشی و معرفی بیزینس کوچینگ

همایش بزرگ "حلقه گمشده موفقیت " در استان گیلان برگزار شد

برگزاری جشنواره پانتومیم در زنجان

کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها

چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران

اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی

پنجمین همایش بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار

چهارمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه گیری جریان سیالات (میترینگ) در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب

اولین کنفرانس ملی ژئوشیمی کاربردی ایران

نخستین همایش بین المللی شهر هوشمند، چالش ها و راهبردها

جایگاه جامعه شناس در مدیریت کلان کشور

افتتاح نخستین رستوران زنجیره‌ای کتابخوان/ همبرگر بخورید، کتاب هدیه بگیرید

به بهانه ی نمایشگاه حمل و نقل ریلی ایران

ایین شب چراغ نمایش "چشم به راه میرغضب" در تماشاخانه سنگلج

هوشمند سفیدی مردی برای تمام فصول

نمایشگاه نانوتکنولوژی سئول

نمایشگاه صنایع غذایی کره جنوبی (FI Korea)

نمایشگاه مواد غذایی هنگ کنگ

نمایشگاه صنعت گوشت و شیر سائوپائولو (TecnoCarne & Leite)

ایران هلث فرصتی برای اسیب شناسی رویدادها!

اینوتکس پلکانی برای اینده!

برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از حامیان فرهنگی

نمایشگاه صنایع غذایی کوالالامپور (MIFB)

نمایشگاه لوازم خانگی و هدایا فرانکفورت (Tendence)

نمایشگاه منسوجات خانگی هند (Heimtextil India)

نمایشگاه داروسازی ژاپن (INTERPHEX)

نمایشگاه مواد غذایی و کشاورزی کنیا (FOODAGRO)

نمایشگاه کیف و کفش چرم شانگهای (BLSE)

نمایشگاه نان و شیرینی اشتوتگارت (Sudback)

نمایشگاه سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران (IRSE)

نمایشگاه معدن کنیا (Minexpo)

نمایشگاه لوازم تحریر و ملزومات اداری توکیو (ISOT)

تامین اجتماعی
یسنا همایش
شرکت تصویرآفرینان تیروژ
IRAN ZAMIN
7
ehda
8
6
MELI
ANSAR
3
4

پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز

پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز