جشنواره زردآلو در مرند برگزار می شود
يکشنبه 23 تير 1398 - 16:27:44
ایران مراسم نیوز: بخشدار مرکزی مرند از برگزاری جشنواره برداشت زردآلو در این شهرستان خبرداد و گفت: برگزاری این جشنواره، گام مهمی در جهت برندسازی این محصول است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

علی نیک نفس روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره زردآلو در مرند ضمن اشاره به اهمیت جشنواره در معرفی قابلیت‌های متعدد شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان مرند در حوزه گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد.
وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره برداشت زردآلو، برندسازی محصول برای منطقه و جذب مشتریان داخلی و خارجی است.


بخشدار مرکزی مرند اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره می‌توانیم در کنار اشتغال زایی، از ظرفیت آن و نیز حضور میهمانان، برای معرفی بهتر شهرستان استفاده کنیم.
وی گفت: همچنین می‌توان با برپایی نمایشگاه جنبی در کنار جشنواره، در راستای معرفی ظرفیت‌های منطقه در حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کرد.
نیک نفس ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت محصول زردآلو، خاطرنشان کرد: مسؤولین مربوط باید تلاش کنند زنجیره فرآورده‌های این محصول را شکل داده و با ایجاد شرکت‌های تعاونی، صنایع بسته بندی و تبدیلی، زمینه صادرات بیشتر آن را فراهم کنند.


وی یادآوری کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و حساسیت این محصول، تجهیز باغات به سامانه ضد تگرگ و استفاده بهینه از ایستگاه تحقیقات نیز ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند نیز گفت: زردآلو از تولیدات مهم و اساسی و برند شهرستان مرند بوده و برگزاری جشنواره زردآلو در شهرستان گامی در جهت معرفی بهتر این محصول است.


منوچهر رحمانی افزود: رتبه سوم تولید زردآلو در دنیا متعلق به ایران می‌باشد و در ایران هم رتبه نخست تولید زردآلو، مختص آذربایجان شرقی است.
وی اعلام کرد: در سطح شهرستان، نزدیک به 3 هزار هکتار باغ زردآلو وجود دارد که باعث اشتغال زایی بیش از 3 هزار نفر در این حوزه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: شهرستان مرند از لحاظ کشاورزی مستعد سرمایه گذاری است و کشت محصولاتی مانند پسته و زعفران در این شهرستان رو به گسترش است.محمدحسین الوند

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/9916/جشنواره-زردآلو-در-مرند-برگزار-می-شود
بستن   چاپ