جشنواره تجلیل از حامیان فرهنگی
توجه به تغییرات اقلیمی؛ مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به خود و جامعه
سه شنبه 18 تير 1398 - 09:55:27

ایران مراسم نیوز:  مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مهر توجه به تغییرات اقلیمی را یک مسئولیت اجتماعی برای همه‌ی افراد با توجه به نقش‌های مختلفی که در جامعه ایفا می‌کنند می‌داند و معتقد است تغییرات اقلیمی موضوعی است که تمام اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، با توجه به برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از حامیان فرهنگی با رویکرد مسئولیت اجتماعی که در ماه‌های پایانی سال 98 برگزار می‌شود به سراغ معاون اسبق طرح ملی آب و هوا می‌رویم تا نظر وی را درخصوص فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل مربوط به حفظ محیط‌زیست را بدانیم.
محمدصادق احدی درخصوص آسیب‌پذیری تغییرات اقلیمی عنوان کرد: تغییرات اقلیم ضعیف‌ترین‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند به طوری که جوامع فقیر آسیب‌پذیری بیشتری در مواجه با تغییرات اقلیمی دارند و در داخل یک کشور نیز خانواده های کشاورزان از این تغییرات آسیب بیشتری می‌بینند. 
وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که موضوع اقلیم موضوعی نیست که تنها وظیفه دولت باشد، بلکه امری چند وجهی است و همه‌ی اقشار مردم باید در این راه دست به دست هم دهند. در این مسیر دولت و قانون‌گذاری، منابع مالی و آگاه‌سازی عمومی سه رکن اصلی را تشکیل می‌دهند. 
مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مهر تصریح کرد: طرح توانمندسازی جمهوری اسلامی ایران به منظور تهیه و ارائه گزارش‌های ملی تغییر آب و هوا به سازمان ملل متحد با کمک مالی تسهیلات جهانی محیط زیست GEF و با همکاری دفتر عمران ملل متحد UNDP از سال 1376 در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد. اهداف این گزارش ملی تلفیق موضوعات آب و هوایی در برنامه توسعه و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بود.
احدی گفت: در زمینه آگاه‌سازی اقدامات بسیاری از جمله آموزش معلمان و دانش‌آموزان و موسسات مردم نهاد صورت گرفت. سمینارهای زیادی برگزار شد و چندین پایان نامه و کتاب در این زمینه تالیف شد. متاسفانه این طرح اکنون به دلیل مسائل بین‌المللی و تحریم ها متوقف شده است که امیدواریم با تغییر شرایط دوباره این طرح احیا شود.
وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از حامیان فرهنگی با رویکرد مسئولیت اجتماعی می‌توان گفت توجه به تغییرات اقلیمی مسئولیت اجتماعی تمام افراد نسبت به خود و دیگران است./ لیما حسنی


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/9841/توجه-به-تغییرات-اقلیمی؛-مسئولیت-اجتماعی-افراد-نسبت-به-خود-و-جامعه
بستن   چاپ