مرکز همایش‌های برج میلاد در محاصره ی گودال ها
دوشنبه 3 تير 1398 - 09:04:57
ایران مراسم نیوز: تهران را می‌توان شهر «گودها» نام گذاشت. صدها گود رها شده و خطرناک زیر پای شهر است که هر لحظه می‌توانند بر سازه‌های اطراف خود اثری به یادگار جا بگذارند تا نشان دهند که گودها برخلاف ظاهر آرام و خاموش‌شان، آرام نیستند و می‌توانند و در یک لحظه مانند اژدهایی خفته از خواب بیدار شوند و بخشی از شهر را ببلعند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،گود خیابان خدامی در حوالی میدان ونک نمونه‌ای از آنهاست. این گود چهار سال پیش ترک‌های اساسی به ساختمان‌های اطرافش انداخت. گود معروف ایران‌زمین هم همین‌طور. اینها گودهایی بودند که معروف شدند اما گودال‌های دیگری هم هستند که جز خطرناک‌ها دسته‌بندی شده‌اند، اگرچه تاکنون خرابی به بار نیاورده‌اند.
یکی دیگر از گودهای خطرساز و رها شده، گودی در مجاورت برج میلاد است، که قریب به هشت سال پیش، صرفاً به اتکای برگزاری مسابقه بین المللی طرح برتر و بدون طی فرایند صدور پروانه، اجرایی شد و کماکان نیز به علت اختلاف نظرهای کارشناسی مابین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی به طرفیت از شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا بلاتکلیف مانده و بر اساس برخی گزارش‌های دریافتی ساختمان مرکز همایش‌های برج میلاد را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
این گود که بارها کارشناسان و اعضای شورای شهر نسبت به وضعیت خطرناک آن هشدار داده‌اند، چند سالی است که به محل مناقشه میان شورای شهر و شهرداری تهران نیز بدل شده است. همین دیروز یکی از اعضای شورای شهر بابت همین گود به شهردار تهران تذکر داد. مجید فراهانی، رئیس کمیته و برنامه و بودجه شورای شهر تهران صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: کنار مرکز همایش‌های برج میلاد یک ضایعه شهری است که بیش از پنج سال است شهر را آزار می‌دهد. تعیین نشدن تکلیف این گود تاب‌آوری فضای شهری را دچار چالش کرده و به خطری بالقوه برای برج تبدیل شده است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8696/مرکز-همایش‌های-برج-میلاد-در-محاصره-ی-گودال-ها
بستن   چاپ