همایش توسعه مدیریت منابع دانشگاه های علوم پزشکی
شنبه 1 تير 1398 - 09:11:52
ایران مراسم نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: برای ایجاد هماهنگی، تمرکز در تصمیم گیری و نظارت مستمر و موثر بر اقدامات، قرارگاه مدیریت جهادی مقابله با تحریم ها تدوین می شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، 
سید کامل تقوی نژاد، در سی و نهمین همایش معاونین توسعه مدیریت منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، بیان کرد: معتقدم شیوه مدیریتی در شرایط حساس کنونی کشور، باید تعاملی باشد و هر تصمیمی که در معاونت توسعه وزارت بهداشت گرفته می شود، با همکاری و همفکری کارشناسی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه ها به اجرا در آید.
وی با اشاره به ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت افزود: این ادغام در وزارت بهداشت انجام شده و در آینده نزدیک نیز در ساختار دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و با این اقدام نقش معاونت توسعه در برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود.
تقوی نژاد در ادامه مهم ترین نکته در این امر را جلب مشارکت و همکاری حوزه‌های تخصصی دانشگاه‌ها در امر برنامه‌ریزی و پایش عملکرد برنامه‌های عملیاتی، تقویت کارشناسی بخش برنامه‌ریزی و غنا بخشیدن به محتوای آموزشی دانشگاه ها عنوان کرد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به عملکرد ستاد کشوری تحول سلامت گفت: وزارت بهداشت در این زمینه پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های مختلف سلامت داشته که باید از تجربیات مفید آن استفاده و ضعف‌ها و کاستی‌های آن را با همفکری برطرف کنیم.
وی، توجه جدی به اهمیت پیامدهای تحریم و انسجام تمامی فعالیت های مقابله با آن را در نظام سلامت خواستار شد و اظهار داشت: برای ایجاد هماهنگی، تمرکز در تصمیم گیری و تسریع در عملیات اجرایی و نیز نظارت مستمر و موثر بر اقدامات، نحوه مدیریت ستاد تحول سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با الگوی قرارگاهی و مدیریت جهادی مقابله با تحریم ها تدوین می شود.
معاون وزیر بهداشت، به مقایسه بودجه دانشگاه‌ها در سال 97 و 98 پرداخت و افزود: مقایسه بودجه دانشگاه‌ها با بودجه کل کشور، مقایسه درستی نیست، چون بودجه کل کشور با اقداماتی که دانشگاه‌ها انجام می‌دهند تفاوت ماهوی دارد و باید این مقایسه با بودجه عمومی کل کشور انجام شود.
وی، سهم بودجه وزارت بهداشت از بودجه عمومی کل کشور را معادل 8 درصد اعلام کرد و ادامه داد: اعتبارات حوزه سلامت 77 هزار و 400 میلیارد تومان است و این اعتبارات نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد دارد که معادل متوسط رشد بودجه عمومی کشور است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تاکید کرد: از مجموع منابع مالی حوزه سلامت 45 درصد آن از محل درآمدهای اختصاصی تامین می شود. بنابراین رصد و پیگیری این درآمدها، از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تامین مالی حوزه سلامت برخوردار خواهد بود.
تقوی نژاد با اشاره به مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه تامین اجتماعی گفت: مشکل اصلی در میزان مطالبات از سازمان های بیمه گر مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، به طوری که این سازمان علاوه بر مطالبات سال 1397، تاکنون مطالبات مربوط به بهمن و اسفند سال 1396 را نیز پرداخت نکرده است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8658/همایش-توسعه-مدیریت-منابع-دانشگاه-های-علوم-پزشکی
بستن   چاپ