برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر در مازندران
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 09:26:34
ایران مراسم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر در مازندران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، عبدالله مهاجر ضمن اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق های بازرگانی حاشیه خزر، اظهار کرد: این شورا با هدف تعاملات سازنده، شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طرفین، رفع موانع پیش روی صادرات و معاملات تجاری کشورهای عضو حدود 23 سال پیش تاسیس شد که مازندران برای نخستین‌ بار میزبان آن در اجلاسیه هجدهم است.

وی تصریح کرد: برگزاری این حرکت اقتصادی بسیار پویا می‌تواند استفاده خوبی برای کشورهای حاشیه خزر داشته و مازندران نیز به عنوان یکی از استان‌های متصل به خزر، قطعا متاثر از این رویداد خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های این استان دو رویداد دیگر بوده که در روزهای 20 و 21 خرداد برگزار می‌شود و در واقع هر کدام از آنها مکمل یکدیگر هستند.

مهاجر با بیان اینکه در اجلاسیه و نمایشگاه بیش از 100 میهمان خارجی حضور دارند، گفت: 20 سفیر از کشورهای حاشیه به این رویدادها دعوت شده که تاکنون 12 سفیر اعلام آمادگی کردند و بقیه تا روز شنبه حضور یا عدم حضور خود را اطلاع خواهند داد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه عنوان کرد: موفق نبود اجلاسیه نداشتن مسیر درست نیست بلکه ما با محدودیت‌ها، کمبودها و تحریم‌هایی روبرو بودیم که نیاز بود تا مشارکت دولتی را بیشتر در کنار بخش خصوصی داشته باشیم اما دولت نیز با محدودیت‌هایی مواجه و در نهایت پروسه فعالیت اقتصادی با کندی و بعضا با توقف مواجه شد.

وی گفت: پیام مثبت اجلاسیه همایش و نمایش توانمندی‌های مازندران حرکت کردن علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها بوده تا توانمندی‌های خود را عرضه کرده و به دنبال ایجاد انگیزه و رغبت برای افرادی باشیم که تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان دارند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8435/برگزاری-همایش-فرصت‌های-سرمایه‌گذاری-کشورهای-حاشیه-خزر-در-مازندران
بستن   چاپ