چرا ایران مراسم نیوز؟
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 22:11:36
ایران مراسم نیوز: در عصر کنونی که سرعت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهان را در برگرفته است اهمیت اطلاع‌رسانی به شیوه‌ای که هم این سرعت را شامل شود و هم صحت و کیفیت موردانتظار را داشته باشد بر هیچ کسی پوشیده نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، طبق آمارها در ایران سالانه هزاران رویداد شامل همایش، سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و... برگزار می‌شود. رویدادهایی که هر کدام در پی پاسخ به حل یک معضل، انتخاب راهکار مناسب، تجزیه و تحلیل مسائل روز، کسب درآمد، ایجاد ارتباطاتی وسیع‌تر و در نهایت رسیدن به چشم‌اندازی روشن برای برگزاری دوباره آن رویداد شکل می‌گیرند. اما تاکنون به این فکر کرده‌اید که در میان همه‌ی این رخدادها چه جایی برای اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی این رویدادها در عصر ارتباطات در نظر گرفته شده است؟

زمانی‌که یک فرد یا مجموعه‌ای تصمیم می‌گیرد رویدادی با اهداف تعیین شده برگزار کند این اهداف تنها با صرف هزینه و برگزاری رویداد به نتیجه نمی‌رسد بلکه مخاطبان این رویداد نقش مهمی در این بین ایفا می‌کنند. اینکه به چه میزان ما مخاطب خود را از برگزاری این رویداد آگاه کرده‌ایم، مخاطب چقدر به اهمیت و جزییات آن پی برده است و چگونه توانسته‌ایم افکار جامعه هدف خود را با رویداد خود همسو کنیم از جمله مواردی است که کمتر به آن توجه شده است. نتیجه‌ی این غفلت صرف هزینه‌های هنگفت بدون برگشت درآمد مورد انتظار، عدم حضور چشم‌گیرمخطبان، برگزاری بی‌سرو صدای رویداد و نارضایتی همگانی است.

اگر بخواهیم یک مثال واضح برای روشن‌تر شدن این موضوع بزنیم می‌توانیم به برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی تهران بپردازیم. هزینه برگزاری این نمایشگاه‌ها با موضوعات تخصصی چقدر است؟ میزان شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها در سال‌های اخیر رضایت‌بخش بوده است؟ بازخورد برگزاری این نمایشگاه‌ها چگونه است؟

زمانی‌که به سراغ برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها می‌رویم از عدم حضور رضایت‌بخش شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌هایی که هر کدام با محوریت موضوعی خاص و صرف هزینه‌های هنگفت و با اهداف فردی و ملی برگزار می‌شوند، ابراز نارضایتی می‌کنند. این برگزارکنندگان معتقدند اطلاع‌رسانی درستی به مخاطبان صورت نمی‌گیرد و این نمایشگاه‌ها در سکوت خبری برگزار می‌شوند. اگر مخاطب به درستی از وجود چنین نمایشگاه‌هایی اطلاع یابد و اهمیت و فواید آن را درک کند دلیلی برای شرکت نکردن وجود ندارد.

چرا هنگامی که مراسمی با حضور یکی از مسئولان بلندپایه کشوری برگزار می‌شود تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب مهم کشور آن مراسم را به طور کامل پوشش می‌دهند ولی هیچ‌کسی به فکر دغدغه‌های برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، مشکلات غرفه‌داران و بی‌اطلاعی مخاطبان نیست؟ آیا عصر ارتباطات تنها در مراسمات مسئولان کشوری خلاصه می‌شود؟

در این میان همیشه افرادی هستند که معضلات را به خوبی شناسایی می‌کنند افرادی که خود این معضلات را حس کرده و برای حل آن سال‌ها چاره‌جویی کرده‌اند. پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز برای حل معضل شرح داده شده شکل گرفت.

تحلیل و خبرسازی رویدادها، پرداختن به مشکلات برگزارکنندگان، دغدغه‌های شرکت‌کنندگان و همسو کردن اهداف در جهت رسیدن به چشم‌اندازی روشن برای فرد و جامعه از جمله اقدامات پایگاه خبری ایران مراسم نیوز است.

این پایگاه خبری تحلیلی با تولید، نشر اخبار، گزارش و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی، همایش ها و سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای تجاری، مجامع و گردهمایی ها، کنگره ها، کنفرانس ها، سمپوزیم ها، جشنواره ها و مسابقات و مراسم های درون سازمانی  تلاش می‌کند در مسیر رفع معضلات موجود این صنعت گام بردارد.

جریان‌سازی رسانه‌ای تدبیری است که این مجموعه به کار می‌برد تا مخاطب را با خود همراه کند. با تاکید بر این امر که اولویت این جریان‌سازی سازندگی است./ لیماحسنی


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8183/چرا-ایران-مراسم-نیوز؟
بستن   چاپ