تخصیص 2.8میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 14:04:42
ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بیش از 2میلیارد و 800میلیون دلار ارز دولتی برای واردات 25 قلم کالای اساسی تا 10 خرداد ماه و ترخیص 3میلیارد دلار کالای اساسی از گمرکات کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمدرضا کلامی در خصوص آمار ارز تخصیص‌داده‌شده به کالاهای اساسی اظهار کرد: بر اساس آمار موجود، طی سال 97، بیش از 10 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات و تأمین کالاهای اساسی که شامل 25 قلم کالا می‌شود، تخصیص داده شد و با توجه به برنامه‌ریزی دولت و مجلس، امسال نیز حتماً ارز دولتی بیشتری برای تأمین و واردات کالاهای اساسی به کشور تخصیص داده خواهد شد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارزی که طی 3 ماه گذشته به واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شده نیز گفت: تا امروز بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات 25 قلم کالای اساسی تخصیص داده شده است و البته یک میلیارد دلار نیز به‌صورت انتقال ارز، تأمین ارز شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آمارهای گمرک، در سال 98 و تا امروز بیش از 3 میلیارد دلار کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند.محمدحسین الوند/

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8135/تخصیص-28میلیارد-دلار-ارز-دولتی-به-کالاهای-اساسی
بستن   چاپ