درخواست کاهش تولید از خودروسازان
شنبه 11 خرداد 1398 - 14:15:27
ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس حمید کشاورز  مالک خط تولید کروز اظهار داشت: این سوال مطرح است که چرا خودروسازان خودروی ناقص تولید می کنند؟ در نامه به خودروسازان از آنها خواستیم که برنامه تولید خود را کاهش دهند ولی خودروسازان اصرار دارند که خودرو تولید می کنیم،بعد قطعاتش را هر موقع برسد، می‌بندیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای کف کارخانه با کمبود قطعات مختلف از جمله باطری، کمربند ایمنی،پمپ هیدرولیک فرمان، ریل تنظیم کمربند، کاتالیست، صندلی، دستگیره سقف پژو 206 و فندک روبرو هستند.

* طلب 1200 میلیارد تومانی از خودروسازان

کشاورز ادامه داد: خودروسازان از مرداد سال گذشته ماه ها تلاش کردند که بگویند خودرویی که برایشان 40 میلیون تومان تمام می شود را نمی توانند 20 میلیون تومان بفروشند. خودروسازان به شبکه قطعه سازان نمی توانستند پول دهند و به همین خاطر دچار مشکل شدند.

وی مجموع مطالبات کروز از ایران خودرو و سایپا را 1200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خودروسازان قادر به پرداخت هفتگی، ماهانه و مستمر مطالبات قطعه سازان نیستند و در حال حاضر دو خودروساز بزرگ بالای 120 میلیارد تومان چک برگشتی تسهیلاتی را دارند که ما دریافت کرده ایم و قادر به پرداخت آن نیستند.اقساط این تسهیلات را ما باید پرداخت کنیم. 
محمدحسین الوند

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8045/درخواست-کاهش-تولید-از-خودروسازان
بستن   چاپ