چهارمین همایش ملی باستان‌شناسی
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 09:41:52
ایران مراسم نیوز: دبیر علمی چهارمین همایش ملی باستان شناسی از برگزاری چهارمین همایش ملی باستان شناسی در خراسان جنوبی در 15 و 16 آبان ماه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 100 اصل مقاله از پژوهشگران مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حمیدرضا قربانی گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این همایش این است که در این همایش چکیده مقالات دریافت نمی‌کنیم بلکه اصل مقالات را دریافت می‌کنیم و این یکی از فاکتورهایی است که باعث کیفیت برگزاری همایش می‌شود.
وی افزود: چهارمین همایش ملی باستان شناسی، نشان دهنده چهارمین مرحله از سلسله همایش‌های ملی باستان شناسی ایران است که سه مرحله را قبلاً با مدیریت دانشگاه بیرجند و گروه باستان شناسی برگزار کردیم.
دبیر علمی چهارمین همایش ملی باستان شناسی بیان کرد: از آنجایی که یکی از اهداف اصلی این بود که به نوعی در خراسان جنوبی به ویژه شهر بیرجند متمرکز شویم، این همایش را در بیرجند برگزار می‌کنیم چون در کنار برگزاری این همایش ملی به نوعی برای مهمانانی که از جای جای کشور در این همایش شرکت می‌کنند بیرجند شناسی نیز انجام شود و در حاشیه این همایش تورهای بیرجند گردی مختلفی برگزار می‌شود.
قربانی بیان کرد: یکی از اهداف چهارمین همایش ملی باستان شناسی به نوعی ایجاد ارتباط نزدیک، بین محققان مختلف در حوزه باستان شناسی و علوم مرتبط در کشور و تجمیع آنان در دانشگاه بیرجند، ارائه نتایج، پژوهش‌ها و تحقیقات نوینی که در پی این دو سال اخیر وجود داشته و ایجاد هم اندیشی، همفکری و تبادل اطلاعات است.
 کاشان|کاوش باستان شناسی در مهرکده سفیدشهر به پایان رسید

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/7026/چهارمین-همایش-ملی-باستان‌شناسی
بستن   چاپ