همکاری 600 هزار حامی با کمیته امداد
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 12:31:32
ایران مراسم نیوز: در چهارمین دوره همایش ملی «والی مهر» از 13 نفر از خیران نمونه کشوری با اهدای نشان والی مهر تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، چهارمین دوره همایش ملی «والی مهر» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده ولی فقیه و رئیس هیات امنای کمیته امداد و جمعی از خیران و نیکوکاران کشور برگزار شد.
در ابتدای این همایش که همه ساله با هدف بزرگداشت خیران نمونه کشوری و ترویج فرهنگ نیکوکاری برپا می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در سخنانی با تببین جایگاه کار خیر در توسعه فرهنگ انسانی و اسلامی در کشور، گفت: همایش والی مهر به منظور تجلیل از کریمان و بزرگانی برگزار می‌شود که به پیروری از کریم اهل بیت (ع) پیش‌قدم در دستگیری از نیازمندان هستند.
وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور که موجب خسارت جانی و مالی به شهروندان در استان‌های مختلف شد، تاکید کرد: در کنار لطمات و خسارات سیل، همچون همیشه شاهد بروز و ظهور فرهنگ اصیل نوعدوستی مردم ایران بودیم که بدون چشم‌داشتی به یاری و گره‌گشایی از هموطنان سیل‌زده شتافتند.
در این مراسم همچنین علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه خیران حاضر در این همایش بخش کوچکی از جامعه بزرگ نیکوکاران کشور هستند، گفت: 600 هزار حامی در سطح کشور در یاری‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین با کمیته امداد همکاری دارند که امیدواریم تا پایان ماه رمضان، با جذب حامیان جدید، بتوانیم خدمات خود را در این بخش توسعه دهیم.
وی افزود: در حال حاضر سرانه پرداختی به فرزندان ایتام 250 هزار تومان در ماه است و فرزندان محسنین به طور میانگین ماهانه 113 هزار تومان از سوی حامیان دریافت می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه فرهنگ خیر و احسان در کشور یک فرهنگ ریشه‌دار است، تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته، خیران بیش از 700 میلیارد تومان در حمایت از ایتام و محسنین مشارکت کردند که هدف از برگزاری همایش والی مهر، در درجه نخست معرفی خیرین و کمک به فراگیری فرهنگ احسان و نیکوکاری است.
به گزارش سایت خبری کیمته امداد، در این همایش از 13 نفر از خیران نمونه کشوری که با اقدامات نیکوکارانه خود در حوزه‌های مختلف همچون طرح محسنین، تامین جهیزیه، مسکن و اشتغال مددجویان و ... به دستگیری از نیازمندان پرداخته‌اند، با اهدای لوح و نشان والی مهر تقدیر شد. همچنین نشان عالی والی مهر برای تقدیم به مردم شیراز و استان فارس، به پاس نوع‌دوستی و خدمات قابل توجه آنان در حادثه سیل شیراز، به محمد بحرانی هنرمند برجسته کشورمان اهدا شد.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/7005/همکاری-600-هزار-حامی-با-کمیته-امداد
بستن   چاپ