نام‌ها شما را صدا می‌زنند
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 10:51:13
ایران مراسم نیوز: بیش از هر موضوع دیگری اسامی هنرمندان نامی و پیشکسوت است که پای مخاطب را به نمایشگاه این روزهای گالری «هنر زمان» باز می‌کنند؛ ناصر تقوایی، محمد احصایی، کامبیز درم‌بخش، پرویز نقیبیان و ایرج شافعی از جمله هنرمندانی هستند که با وجود تفاوت چشم‌گیر در سبک و زمینه کاری، آثارشان در کنار هم ارائه شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، کاملاً مشخص است که آثار ارائه‌شده در نمایشگاه در دنیاهای متفاوتی خلق شده‌اند و هیچ خط ارتباطی میانشان وجود ندارد. آثاری که علاوه بر تفاوت در سبک‌های هنری، هر دو طیف هنرمندان پیشکسوت و جوان را نیز در برگرفته است.

کوین علیار، مدیر گالری «هنر زمان» در این زمینه می‌گوید: در ابتدا هدف از برگزاری نمایشگاه این بود که آثاری از هنرمندان بزرگ را ارائه کنیم تا مخاطبان با برخی از آثار هنرمندان بزرگ کشورمان آشنا شوند. در جریان جمع‌آوری آثار هنرمندان پیشکسوت، تصمیم گرفتیم آثاری هم از نسل جوان ارائه کنیم تا شاید از این طریق پلی میان نسل گذشته و امروز ایجاد شود.

او ادامه می‌دهد: نمایشگاه به نوعی ترکیبی و متشکل از آثار نقاشی، عکس، نقاشی‌خط و… است. شاید آثار چندان ارتباطی با هم نداشته باشند و حتی اشخاصی هم که آثارشان در کنار هم قرار گرفته به هم مرتبط نباشند. هرچند که برخی از هنرمندان همانند آقایان احصایی، تقوایی، درم‌بخش، نقیبیان و هانیبال الخاص با هم هم‌نسل هستند، اما هنرشان متفاوت است.

مدیر گالری «هنر زمان» یادآور می‌شود: هدف ما این بود که بتوانیم در عین نشان دادن تفاوت‌ها و حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار هم، مخاطبان هر یک از این هنرمندان را هم جذب کنیم. یکی از اهداف اصلی گالری «هنر زمان» این است که از هنرمندان نسل جوان حمایت کند. تجربه دو سال و نیم فعالیت گالری نشان داده است که آثار هنرمندان جوان مخاطبان خوبی دارد. از این نمایشگاه نیز استقبال خوبی صورت گرفت و همین موضوع باعث شد تصمیم بگیرم این رویکرد _حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار هم _ را در نمایشگاه‌های بعدی نیز در نظر بگیرم.

علیار همچنین درباره دستیابی به آثار هنرمندان نامی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است، توضیح می‌دهد: جمع‌آوری آثار طبیعتاً کار دشواری بود. برخی از آثار را از خود هنرمندان و برخی را هم از مجموعه‌دارها دریافت کردیم. به عنوان مثال آقایان نقیبیان و شافعی خودشان آثار را در اختیار ما قرار دادند، ولی آثار آقایان تقوایی و احصایی را از مجموعه‌دارها گرفتیم.

او گران‌ترین اثر ارائه‌شده در این نمایشگاه را متعلق به محمد احصایی به قیمت 450 میلیون و ارزان‌ترین اثر را متعلق به موحدی به قیمت 4 میلیون و 500 هزار تومان عنوان می‌کند.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های ناصر تقوایی (فیلم‌ساز، عکاس و نویسنده) و همچنین آثاری از سیدمحمد احصایی (از پایه‌گذاران نقاشی‌خط در دوره معاصر ایران)، کامبیز درم‌بخش (کاریکاتوریست و گرافیست)، آثار کلاژ پرویز نقیبیان، هانیبال الخاص، ایرج شافعی، عبدی اسبقی، ناصر اویسی، محسن موسوی، بنفشه رحیمی، مهدی موحدی و نسرین تقوی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه گروهی که از روز جمعه (27 اردیبهشت ماه) در آرت تایم گالری آغاز به کار کرد، چهارشنبه _یکم خرداد ماه) نیز به کار خود پایان می‌دهد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/7002/نام‌ها-شما-را-صدا-می‌زنند
بستن   چاپ