تجلیل از خانواده شهدای رمضان سال 88
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 10:23:35
ایران مراسم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:خانواده شهدای رمضان سال 88 کردستان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران تجلیل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، 
جلال قلعه‌شاخانی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی محافل قرآنی از برگزاری ویژه برنامه قرآنی استان با عنوان «ضیافت نور» در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این این محفل معنوی دوشنبه شب 30 اردیبهشتماه‌‌جاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی افزود: این ویژه برنامه «ضیافت نور» شامل اجرای گروه‌های تواشیع و مولودی‌خوانی، اجرای سرود و آواهای قرآنی، قرائت شعر و اجرای نمایش آیینی است و تلاش می‌شود گوشه‌ای از فرهنگ مذهبی مردم کردستان به نمایش گذاشته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تجلیل از مبلغان و مروجان نام‌آور قرآنی را از دیگر بخش‌های این محفل معنوی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این بخش از شخصیت‌های برجسته استان که در زمینه‌های هنر، چاپ و نشر، تفسیر، قاری، حافظریال پژوهش و آموزش قرآنی فعالیت داشته‌اند، قدردانی می‌شود.
وی به تجلیل از خانواده شهدای رمضان سال 88 استان اشاره کرد و افزود: خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی نیز در این ویژه برنامه تکریم می‌شوند.
قلعه‌شاخانی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم، عرضه کتاب‌های دینی و مذهبی ناشران استان، نمایش آثار نفیس قرآنی را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه ضیافت نور کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام کرد.
وی با تاکید بر ضرورت معرفی فرهنگ مردم استان در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف بیان کرد: مردم کردستان دارای پیشینه غنی فرهنگی هستند و آداب و رسوم خاصی در مناسبت‌های مذهبی دارند که باید به جامعه معرفی شوند.
قلعه‌شاخانی، برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، محافل انسی با قرآن، برپایی جلسات تفسیر و احکام قرآنی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری مسابقات و ویژه برنامه‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در قاب جشن رمضان در سطح استان اجرا می‌شود.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/6001/تجلیل-از-خانواده-شهدای-رمضان-سال-88
بستن   چاپ