جزئیات کارگاه‌های آموزشی نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری اعلام شد؛
کارگاه‌های کاربردی با هدف توانمندسازی تولیدکننده/ برگزاری کارگاه‌ها هر 15 روز یکبار
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 10:57:34
ایران مراسم نیوز: در نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران سلسله کارگاه‌های آموزشی در حوزه صادرات و تجارت بین‌الملل با هدف توانمندسازی تولیدکنندگان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، موسس نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران درخصوص کلیت کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: من سال 1384 که در سازمان توسعه تجارت مالزی بودم هر روز شاهد برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی بودم. امروز باید ببینیم سازمان توسعه تجارت ایران چه تعداد کارگاه برگزار می کند؟ و چقدر به موضوع آموزش توجه می‌شود؟ کشور ما پتانسیل بالایی برای صادرات دارد ولی تا زمانی که ما دانش صادرات را به تولیدکننده خودمان، تولیدکننده منتقل نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم امر صادرات رخ دهد. در کارگاه اولی که برگزار کردیم به جرئت می‌توان گفت اولین کارگاهی بود که در ماه مبارک رمضان ساعت 4 بعدازظهر هیچ کسی  خواب آلود نبود و این برای من خیلی ارزشمند است زیرا نشان دهنده جذابیت موضوع برای تولیدکننده است.
دکتر علیرضا شیرمحمدی ادامه داد: 
چنین سمینارهای آموزشی آنقدر در کشور ما برگزار نشده که  تولیدکنندگان ما فراموش کرده اند که سازمان های توسعه ما وظیفه دارند چنین کارگاه هایی برگزار کنند به گونه ای که اکنون کار به جایی رسیده ما در بخش خصوصی مجبوریم چنین کارگاه هایی را به دلیل احساس مسئولیت اجتماعی و ملی خودمان رایگان برگزار کنیم. 
وی تصریح کرد: باوجود این همه سازمان آموزشی که در کشور وجود دارد و در اساس‌نامه‌هایشان آموزش و توانمندسازی یکی از موضوعات مهم است چرا این اتفاق رقم نمی‌خورد؟ دلیل این عدم برگزاری این است که ما اساتید مجرب در حوزه مدنظر نداریم و البته منظور از استاد، دکترای مدیریت نیست ما نیاز به افرادی داریم که به صورت کاملا عملیاتی صادرات را بلد باشند و خود انجام داده باشند و بتوانند این دانش را به دیگران انتقال دهند. غیر از این هیچ روش دیگری وجود ندارد. ما اگر به دنبال این هستیم که از دانشگاه یک دکتری مدیریت بیاوریم اشتباه است. کارگاه ها باید به صورت عملیاتی باشد . ما در کارگاه ها باید به تولیدکنندگانمان آموزش دهیم که چگونه و با چه افرادی قرارداد ببندند. در نهایت بیشتر از اینکه این حوزه یک حوزه نظری باشد یک حوزه کاربردی و عملی باشد. به همین علت دانشگاه هرگز نمی تواند در این حوزه موفق باشد مگر اینکه به سمت بخش خصوصی بیاد و از افرادی که در این حوزه کار کردند استفاده کند
آموزش های کاربردی یک مدل صحیح آموزش جهانی
موسس نمایشگاه دائم صادرات و سرمایه گذاری ایران گفت: در نمایشگاه دائم صادرات 
یک مرکز توانمندسازی داریم و با وجود اینکه بخش خصوصی هستیم اما خود را متعهد می دانیم که بتوانیم باتوجه به ماموریت خود یک مرکز ملی از بخش خصوصی برای کمک به توسعه صادرات باشیم پس برند و ناممان برایمان خیلی مهم است و به همین دلیل تلاش می کنیم کارگاه هایی برگزار کنیم که به نفع تولیدکننده باشد و بتوانند از این کارگاه نتیجه کسب کنند. در همین راستا ما دو حوزه مهم داریم. یکی اینکه تولیدکنندگانمان با ظرفیت هایی که وجود دارد آشنا شوند. خیلی از تولیدکنندگان ما نمی دانند کالایی که تولید می کنند در کشور همسایه خواهان و خریدار دارد . پس هدف اول ما آطلاع رسانی از ظرفیت های موجود است. حوزه دوم این است که اکنون چگونه به بازارهای هدف ورود پیدا کنند. 
دکتر شیرمحمدی ادامه داد در طول سال های گذشته هیئت های تجاری زیادی به خارج از کشور رفته اند به عنوان مثال در کشور روسیه بیش از 300 هیئت تجاری به روسیه اعزام شده که  نتیجه این بوده صادرات ما از 50 میلیون دلار به 200 میلیون دلار رسیده است. این عدد صادرات یک شرکت است نه صادرات یک کشور یه بازار 250 میلیارد دلاری. در حالی روسیه صادراتش به ایران را از 500 میلیون دلار بود به نزدیک 2 میلیارد دلار رسانده است. این امر نشاندهنده این است که روسیه با الگوی صحیح در روند صادرات خود گام برمی‌دارد.
وی افزو تصمیم گرفته ایم که هر 15 روز یک بار در محل کارخانه نوآوری کارگاه ها را برگزار کنیم و تمام تولیدکنندگان کالا و خدمات می توانند در این کارگاه ها شرکت کنند. در ایران چنین تصور میشود که هر کسی کالا داشته باشد میتواند صادرکننده باشد در حالی که خدمات هم جزو محصولاتی هست که میتوان به آن توجه کرد مثل خدمات طراحی و بیمارستان. صادرات یعنی کاری انجام دهیم که ارز وارد کشور شود و با این دیدگاه طراح فرش هم میتواند صادرکننده باشد./قسمت اول








.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5996/کارگاه‌های-کاربردی-با-هدف-توانمندسازی-تولیدکننده-برگزاری-کارگاه‌ها-هر-15-روز-یکبار
بستن   چاپ