چهره دیگر ایران در فرانسه رونمایی شد
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 11:23:07
ایران مراسم نیوز: دومین نمایشگاه جاده ابریشم با تمرکز بر کشورهای ایران و ازبکستان در فرانسه برپا شد. مجری نمایشگاه اصلی‌ترین انگیزه برگزاری چنین رویدادی را پیوند فرهنگ‌ها و اصلاح باورهای اشتباه درباره این کشورها دانست.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
 نمایشگاهی به مدت هفت روز در جنوب فرانسه، هنر، ادبیات، صنایع دستی، تاریخ و مردم شناسی کشورهای مسیر جاده ابریشم را معرفی می‌کند و درباره چگونه سفر کردن به این کشورها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
این نمایشگاه در دور نخست برگزاری تنها به کشور ازبکستان محدود شده بود اما در این دوره ایران نیز به آن اضافه شده که تمرکز اصلی نیز بر آن است.
نمایشگاه جاده ابریشم با اختصاص یک روز ویژه به نام «ایران»، قصد دارد تعدادی از خوراکیهای ایران را نیز معرفی کند که این غذاها با توجه به رأی گردشگران فرانسوی که به ایران سفر کرده‌اند، انتخاب شده است.
چهره ناشناخته ایران بخش دیگری از این نمایشگاه است که به پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره نحوه زندگی روزمره ایرانی‌ها پاسخ خواهد داد. بیشترین ابهام فرانسوی‌ها درباره حجاب و مذهب است که توسط یک روزنامه‌نگار و راهنمای گردشگری از ایران، پاسخ داده می‌شود.
فرش، مینیاتور، معماری، پزشکی و شعر از دیگر موضوعات نمایشگاه جاده ابریشم است که هر روز به یکی از آنها پرداخته می‌شود. ارائه این موضوعات توسط فرانسوی‌ها انجام می‌شود که به تجربه و با سفر به کشورهای جاده ابریشم، درباره آنها دستاوردهای تحقیقی داشته‌اند.
ملا نصرالدین نیز شخصیت غالب این نمایشگاه است که در یک روز حکایت‌های آن با اجرای نمایش مرور شد. ملا نصرالدین که شخصیتی بذله‌گو و داستانی است در بین کشورهایی چون ترکیه، ایران، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، هند و بخش هایی از اروپا شناخته شده است و محبوبیت دارد.
خیام، سعدی و حافظ خوانی نیز بخش مهمی از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده که توسط فرانسوی‌ها اجرا می‌شود و با استقبال زیادی هم روبرو شده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5993/چهره-دیگر-ایران-در-فرانسه-رونمایی-شد
بستن   چاپ