همایش رسانه های کمربند - راه
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 10:54:19
ایران مراسم نیوز: همایش رسانه های کشورهای عضو طرح «کمربند-راه» با هدف افزایش تعامل میان رسانه ها و درک متقابل میان یکدیگر از امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران، سردبیران و مدیران رسانه های 21 کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این همایش با میزبانی روزنامه چاینا دیلی و همکاری دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای و دانشگاه تجارت و سرمایه گذاری پکن آغاز شده است
مهمترین هدف این همایش که به مدت 20 روز برگزار می شود شناخت فرصت ها و ظرفیت های طرح `کمربند-راه` و هم افزایی رسانه های کشورهای عضو این مسیر با یکدیگر است.
تقویت تعامل، برقراری ارتباط عمیق، تفکر اشتراک گذاری، ایجاد دوستی و همدلی میان مدیران رسانه های کشورهای مسیر `کمربند راه` و انتقال اطلاعات واقعی از دستاوردهای این طرح به مردم جهان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
در بخش نشست این همایش که از امروز تا پایان اردیبهشت در پکن برگزار می شود شرکت کنندگان علاوه بر بازدید از روزنامه چاینا دیلی، موسسه اقتصاد و سیاست چین، وزارت خانه های خارجه، بازرگانی و دانشگاه شینخوا، در کارگاه ها و سخنرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین نیز حضور خواهند یافت.
بخش دوم برنامه هم از 30 اردیبهشت تا 12 خرداد و در شهرهای ووشی، سوژو، یانگژو و شانگهای برگزار خواهد شد.
در آیین گشایش این همایش `جیانگ جیانگوئو`، معاون تبلیغات حزب مرکزی کمونیست چین با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی `کمربند-راه` در ماه گذشته میلادی با حضور رهبرانی از 44 کشور جهان در پکن گفت: ایده `کمربند-راه` به عنوان یک طرح ابتکاری `شی جین پینگ` رییس جمهوری چین، برای تحکیم واقعیت ها و به نفع مردم همه کشورها ارایه شده است.
`ژو شوچون` سردبیر روزنامه چاینا دیلی هم از طرح کمربند-راه به عنوان فرصتی برای آشنایی بیشتر کشورها با چین نام برد و از رسانه های شرکت کننده خواست با معرفی این طرح، به رشد و شکوفایی چین در عصر جدید، کمک کنند.
وی ضمن تشریح وضعیت مطبوعات و رسانه های چین گفت: بحران کاغذ باعث شده است که موسسه بزرگی مانند چاینا دیلی با 5 میلیون تیراژ روزانه، خود را به سمت تولیدات چند رسانه ای در عرصه های مختلف ببرد و در حوزه رسانه های جدید کار کند.
`جیانگ چینگژه` دبیر حزب کمونیست دانشگاه بین المللی تجارت و بازرگانی پکن نیز در این آیین گفت: این همایش نه تنها تلاش مهمی برای ساخت `کمربند راه` است بلکه یک پروژه همکاری عملی است که روزنامه نگاران و مدیران رسانه های کشورهای مختلف را تشویق می کند تا چین را کاملا درک کنند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5984/همایش-رسانه-های-کمربند-راه
بستن   چاپ