ارسال 50 طرح به جشنواره های خوارزمی
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 16:15:20
ایران مراسم نیوز: دبیر اجرایی جشنواره های خوارزمی گفت: با انتشار فراخوان نام نویسی در جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی در فروردین ماه امسال تا کنون،50 طرح به دبیرخانه این جشنواره ها ارسال شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علیرضا الله یاری افزود: فرآیند برگزاری جشنواره خوارزمی به صورتی است که از فروردین و اردیبهشت ماه آغاز می شود و بخش جوان این جشنواره در پایان آذرماه در هفته پژوهش و بخش بین‌المللی آن نیز در بهمن یا اسفند ماه خاتمه می یابد.
وی عنوان کرد: ما الان در پروسه فراخوان جشنواره هستیم و طی دو هفته گذشته 50 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، این طرح ها بعد از اتمام مهلت نام نویسی در تیرو شهریور ماه بررسی شده و به گروه های تخصصی برای بررسی علمی ارسال خواهند شد.
الله یاری با اشاره به اینکه مهلت نام نویسی الکترونیکی و ارسال طرح در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی تا پایان شهریور ماه امسال و مهلت شرکت در جشنواره جوان خوارزمی تا پایان تیرماه 1398 تعیین شده است، ادامه داد: در فرآیند جشنواره جوان وبین‌المللی خوارزمی اصل مهم بررسی علمی در گروه های تخصصی است و بعد از این فرآیند، برگزیده های جشنواره در بخش جوان و بین الملل مشخص می شود.
الله یاری گفت: در حال حاضر 16 گروه تخصصی در بخش جشنواره جوان خوارزمی و 18 گروه تخصصی در جشنواره بین المللی خوارزمی در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: این دوره از جشنواره جوان با هدف تسهیل مسیر تجاری‌سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات جوانان کشور، شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی و حمایت از برگزیدگان و ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره‌های خوارزمی افزود: سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی 271 طرح داخلی و 111 طرح خارجی از 40 کشور جهان حضور یافتند که بعد از بررسی در 18 گروه تخصصی و 5 بخش پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای، اختراع و نوآوری و طرح برگزیده موفق در تولید ملی، 27 طرح به هیات داوران جشنواره معرفی شد که از بین آنها 16 طرح داخلی و خارجی برگزیده شدند.
وی گفت: جشنواره خوارزمی قدیمی ترین جشنواره در زمینه علوم فنی و مهندسی در ایران است که از 1366 آغاز به کار کرده، در بخش بین الملل امسال سی و سومین دوره خود را پشت سر می گذارد. 

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5978/ارسال-50-طرح-به-جشنواره-های-خوارزمی
بستن   چاپ