حضور 10 هنرمند ایرانی در دوسالانه فاین کرفت فرانسه
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 14:13:19
ایران مراسم نیوز: مجسمه‌سازان و هنرمندان سفالگر ایرانی در دوسالانه‌ فاین‌کرفت فرانسه شرکت خواهند کرد. این چهارمین دوره‌ این دوسالانه است که در دو بخش فراخوان و کیوریتوریال برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، رجحانه حسینی، کیوریتور بخش ایران در دوسالانه فاین‌کرفت می‌گوید: هر بار در بخش کیوریتوریال این دوسالانه از 11 کشور برای شرکت دعوت می‌شود که امسال برگزارکنندگان این رویداد ایران را نیز دعوت کرده‌اند. هنرمندان جهان به واسطه شناختی که از گذشته هنر ایران دارند بسیار مشتاق دیدن آثار معاصر و هنرمندان جوان هستند و فرانسوی‌ها در تبلیغات امسال نمایشگاه از حضور ایران خیلی خوشحال بودند.

او درباره شیوه انتخاب هنرمندان بخش ایران، گفت: هنرمندانی که برای این نمایشگاه انتخاب شده‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ هنرمندانی که از تولیدات خود و صنایع دستی امرار معاش می‌کنند و درآمد دارند و گروه دیگر هنرمندانی که از صنایع دستی در تولید اثر هنری استفاده کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: کار هنری دسته اول با فضای تولیداتشان بسیار متفاوت است و این در انتخاب‌ها این هنرمندان برایم نکته مهمی بود؛ اینکه این هنرمندان میان تولیدات صنایع‌دستی خود و آثار هنری که مسلماً برگرفته از تکنیک‌هایی است مرزهایی قائل هستند که در تولیداتشان هم از آنها استفاده کرده‌اند. دسته دوم هم هنرمندانی هستند که از تکنیک یا اثر تولید شده در صنایع دستی به‌عنوان ایده و مفهوم اثر خود استفاده کرده‌اند و مفهوم اثرشان در پیوند با کارکرد یا خاطره‌ای است که ما از صنایع دستی داریم.

مهدی شیر احمدی، نیما نصیری، محمد بهابادی، محمدرضا خلجی، نفیسه خلج، کورش آریش، بهزاد اژدری، محمدعلی سجادی، محسن توحیدی و هیربد همت آزاد هنرمندان حاضر در این دوره از جشنواره‌ی فاین‌کرفت فرانسه هستند.

مهدی شیراحمدی، محمد بهابادی و محمدرضا خلجی هنرمندان فعال در عرصه مجسمه‌سازی، نیما نصیری هنرمند عرصه‌ی میناکاری و بقیه از هنرمندان حوزه سرامیک هستند.

دوسالانه‌ی فاین کرفت از یکم تا پنجم خردادماه در گراندپال شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شود.

انجمن هنرمندان سفالگر با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سفارت ایران در پاریس در این دوره حامی هنرمندان حاضر در این دوره از دوسالانه فاین‌کرفت بوده‌است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5973/حضور-10-هنرمند-ایرانی-در-دوسالانه-فاین-کرفت-فرانسه
بستن   چاپ