رئیس هیئت‌مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران:
همایش ملی صنعت نمایشگاهی در سال 98 قوی‌تر برگزار می‌شود
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 18:09:03
ایران مراسم نیوزرئیس هیئت‌مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که درنظر گرفته‌ایم بی‌شک امسال همایش ملی صنعت نمایشگاهی بسیار بزرگتر و باکیفیت تر از دوره قبل برگزار می‌شود و یکی از دلایل این امر این است که برنامه‌ریزی دقیقی روی بخش خارجی انجام می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علی مرادی در جلسه مشترکی که امروز 22 اردیبهشت ماه با مدیرمسئول پایگاه خبری ایران مراسم نیوز در محل انجمن برگزار شد عنوان کرد: هدف برگزاری اولین همایش ملی صنعت نمایشگاهی شناسایی توانمندی شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه بود. شرکت‌های مرتبطی که تاکنون شناسایی نشده بودند و با شرکت در این نمایشگاه توانستند خود را معرفی کنند که در نهایت ما آن ها را شناختیم و این امر موجب همکاری‌های فی‌مابین شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه اسفند ماه پارسال یکی از بهترین نمایشگاه ها بود و اعتقاد دارم که امسال بسیار بهتر برگزار می شود، با وجود این‌که اکنون مشکلاتی چون تحریم ها وجود دارد امیدواریم تا اسفند ماه خیلی از مسائل بهبود یابد و ما بتوانیم طرف‌های تجاری خودمان را هم در نمایشگاه داشته باشیم. همچنین برای برگزاری دوباره این همایش برنامه داریم و شک ندارم که بسیار بزرگتر و باکیفیت تر از نمایشگاه دوره قبل خواهد بود چون برنامه ریزی دقیقی روی بخش خارجی صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران تصریح کرد: شاید پنج سال پیش اعتقاد من این بود که بسیاری از نمایشگاه ها می‌بایست مجزا برگزار شوند اما در شرایط کنونی اقتصادی اعتقاد دارم نمایشگاه ها باید تجمیع شوند. اکنون صنایع این پتانسیل را ندارند که طی سال در پنج یا شش نمایشگاه شرکت کنند. اگر نمایشگاه ها تجمیع شوند هم هزینه سربار یک غرفه دار کمتر می شود و هم می‌توانند مخاطبین خود را در یک نمایشگاه خاص شناسایی کرده و ارتباط لازم برقرار شود.

مرادی گفت: دوران طلایی برگزاری نمایشگاه‌ها همان نمایشگاه‌های بازرگانی بین المللی بود که در مهر ماه برگزار می‌شد و تمام صنایع در آن شرکت
می‌کردند و همه‌ی گروه‌های کالایی تجمیع می‌شدند. طلایی‌ترین دوران نمایشگاه دقیقا پس از برجام بود و زمانی که برجام منعقد گردید طی دو سال پس از آن بهترین نمایشگاه ها را برگزار کردیم اما متاسفانه پس از آن رو به افول رفت و بخش خارجی هم با کاهش بسیار زیادی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایشگاه‌ها برای توسعه صادرات در گروه های کالایی خاص در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه حضور پیدا می کنند.
عکس/ پوریا مرادی


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5969/همایش-ملی-صنعت-نمایشگاهی-در-سال-98-قوی‌تر-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ