فارس همچنان جلودار حوادث ترافیکی در کشور است
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 16:03:57
ایران مراسم نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس گفت: فارس سال 97 نسبت به سال 96 کاهش 8.2 دهم درصدی حوادث ترافیکی را تجربه کرد اما همچنان به لحاظ تعداد فوتی‌ها با بیش از 1350 فوتی رتبه نخست کشور را دارد و پیشتاز است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، کامران باقری لنکرانی ظهر یکشنبه 22 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح تحلیلی آمار حوادث جاده‌ای در فارس، با اشاره به نامگذاری دهه کاهش حوادث ترافیکی توسط سازمان ملل از سال 89 تا 99، علت این نامگذاری را یادآوری حوادث ترافیکی ذکر کرد.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس ادامه داد: از سال 85 تا 95 شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از کاهش حوادث ترافیکی در سطح استان بودیم که طی این مدت 17 هزار نفر از مرگ جاده‌ای نجات یافتند.
لنکرانی به حوادث ناشی از سیلاب در جاده‌های کشور که به دنبال آن کاهش سفرهای نوروزی رقم خورد هم اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 860 نفر امسال در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 33 درصدی را نشان می‌دهد.
او گفت: با توجه به کاهش تعداد حوادث جاده‌ای و متعاقب آن کاهش مرگ و میرهای فارسی‌ها در ابتدای امسال اما باز هم می‌طلبد که راه و شهرسازی و شهرداری در این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت فارس با بیان اینکه در کل کشور 24 درصد مرگ و میرها مربوط به موتورسواران است، عنوان کرد: 27.3 دهم درصد و مرگ و میرهای استان فارس در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت‌ها در حوادث ترافیکی بوده است. لذا در استفاده از کلاه ایمنی باید فرهنگ‌سازی ویژه‌ای شود.
لنکرانی با بیان اینکه هم‌اینک کمتر از 15 درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، بر لزوم اصلاح رفتارهای پرخطر رانندگی در کشور تاکید کرد و افزود: طبق آمارهای ارائه شده حدود سه هزار نقطه پرخطر شناسایی شده که می‌توان با اقدامات مناسب نسبت به رفع آن همت کرد.
وی مصرف الکل توسط رانندگان را یکی از دلایل بروز حوادث ترافیکی اعلام و لزوم برخورد جدی با اینگونه افراد را یادآور و متذکر شد: خوشبختانه به واسطه اقدامات اجرایی شده، با کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در تصادفاتی که در فاصله 30 کیلومتری شهرها حادث می‌شود مواجهیم.
لنکرانی بیان کرد: مقرر شده اداره‌کل راه و شهرسازی فارس با همکاری شهرداری شیراز نسبت به رفع موانع ترافیکی در کمربندی اقدام کند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5968/فارس-همچنان-جلودار-حوادث-ترافیکی-در-کشور-است
بستن   چاپ