دغدغه مدرسان داستان نویسی
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 14:32:34
ایران مراسم نیوز: جمعی از مدرسان داستان‌نویسی از دغدغه‌های‌شان گفتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در گردهمایی مدرسان داستان‌نویسی که با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، راضیه تجار، محمدجواد جزینی، ابراهیم حسن‌بیگی، ابوتراب خسروی، احمد دهقان، حمیدرضا شاه‌آبادی، محمدحسن شهسواری، حسین فتاحی، مجید قیصری و سیامک گلشیری، از مدرسان داستان‌نویسی‌ای که در کتاب «داستان‌نویسی باکلاس» با آن‌ها گفت‌وگو شده است، حضور داشتند.
در آغاز این جلسه ابراهیم زاهدی‌مطلق از گردآورندگان این کتاب، با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد فیروز زنوزی جلالی گفت: در جمع معلمان داستان، جای آقای زنوزی جلالی که برای این کتاب با ایشان مصاحبه داشتیم بسیار خالی است، ولی خوشحالیم که پسر ایشان دعوت ما را برای حضور در این برنامه پذیرفتند.
مدیر دفتر داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در ادامه بیان کرد: پس از ترجمه و انتشار مجموعه 10 جلدی «گام به گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای» به این نتیجه رسیدیم که جای کتابی که دربردارنده تجربیات استادان داستان‌نویسی کشورمان باشد، در میان کتاب‌های مرجع خالی است. پس دست به کار شدیم و با 13 معلم داستان‌نویسی گفت‌وگو کردیم که این کتاب ماحصل آن است.
در ادامه این نشست، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: با آن‌که این کتاب مبتنی بر مصاحبه است و در ظاهر، در مدت زمان کوتاهی می‌توان کارهای آن را انجام داد، ولی در این راه ما برای تکمیل یک مصاحبه، چهار ماه وقت صرف کردیم.
او افزود: قدر و منزلت این کتاب به کنار هم قرار گرفتن اسامی استادانی است که عمر خود را پای داستان‌نویسی و تدریس آن گذاشته‌اند.
قزلی در ادامه با تشکر از حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بیان کرد: این جلسه فرصت مغتنمی است که دکتر جوادی به عنوان سکاندار بخش فرهنگ وزارت ارشاد پای صحبت‌های شما بنشیند و مسائل و دغدغه‌های پیشکسوتان این حوزه را بشنود.
او در پایان افزود: این کتاب حاصل مشارکت 13 معلم داستان‌نویسی باسابقه‌ است که هم نمونه‌ای جدید در الگوی گفت‌وگو است و هم نظرات هر یک از استادان، از منظر خود - کلاسیک یا مدرن - به داستان‌نویسی حرفه‌ای و در نتیجه رفع ابهامات این حوزه است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5958/دغدغه-مدرسان-داستان-نویسی
بستن   چاپ