به بهانه 11 اردیبهشت روز کارگر
سهم بزرگ کارگران در رشد اقتصادی کشور
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 - 21:00:36
ایران مراسم نیوز: کارگران سهم زیادی در توسعه اقتصادی و رونق تولید در کشور دارند و بدون تلاش و فعالیت این قشر، رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه دشوار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، هیچ ساختمان، کارخانه و کارعمرانی و غیرعمرانی بدون حضور و فعالیت کارگران احداث و راه اندازی نمی شود و حتی همین کارخانه ها و واحدهای تولیدی نیز به دست توانای کارگران آغاز به کار می کند و با حضور آنان خط تولید به راه می افتد.
همه این فعالیت ها و کارهای تولیدی و سازندگی کشور بدون حضور و فعالیت کارگران میسر نیست بنابر این نقش کارگران در توسعه و پیشرفت جوامع غیر قابل انکار است.
کارگران در ایجاد ثروت جامعه نقش موثری دارند هر چند خیلی از آنان از دستمزد کافی برخوردار نیستند. کارگران موتور محرکه فعالیت اقتصادی جوامع محسوب می شوند و کار و فعالیت آنان است که جامعه به رشد و توسعه می رسد.
هرچند 11 اردیبهشت ماه روز کارگر نامگذاری شده است اما کارگران در تمام روزهای سال به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و این تلاش حتی در روزهای تعطیل نیز ادامه می یابد. در واقع همه روز، روز کارگر است و باید همه وقت از نقش و تاثیر آنان در سازندگی و توسعه جامعه قدردانی کرد.
با اینحال کارگران با همه تاثیرات و نقش موثری که در توسعه جامعه دارند از زندگی نسبتا راحتی بهره مند نیستند. دستمزد برخی از آنان پاسخگوی مخارج سنگین زندگی امروز جامعه نیست و این می تواند انگیزه های فعالیت آنان را کاهش دهد.
کارگران به خاطر نقش فعالی که در توسعه کشور و به حرکت درآوردن موتور محرکه اقتصاد دارند باید از انگیزه های لازم برخوردار باشند و یکی از انگیزه های آنان برای کار نیز، مهیا کردن زندگی راحت تر برای اعضای خانواده هایشان است.
خیلی از کارگران از امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند و با تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی بیکار می شوند که این موضوع مشکلات آنان را با توجه به تورم جامعه چند برابر می کند.
تعدیل نیرو به خاطر کاهش فعالیت های کارخانه و واحدی تولیدی نیز ازجمله مسایلی است که ادامه فعالیت آنان را در محل کار با تردید روبرو می کند و این مساله آسایش و آرامش خانواده و کارگران را به هم می ریزد.
ایمنی در هنگام فعالیت و کار از جمله مسایل مهم این قشر است که سالانه گذر خیلی از آنان را به بیمارستان ها و مراکز درمانی می کشاند. قطع دست و پا و اعضای بدن از عوارض این کار است و ممکن است که دیگر نتوانند به سر کار بازگردند و مستمری بیمه بیکاری هم پاسخگوی زندگی آنان نیست.
آموزش به کارگران از مسایل دیگر این قشر است که باید به طور جدی پیگیری شود تا در محیط کار آسیب نبینند و همچنین با آموزش به روز، در ارتقای تولیدات بیشتر نقش ایفا کنند.
رسیدگی به مسایل کارگران و معیشت این قشر، انگیزه های آنان را برای فعالیت، کار و تولید بیشتر افزایش می دهد و در این شرایط همه به سود و منفعت خواهند رسید.
با ایجاد انگیزه و جلب رضایت کارگران، توسعه و پیشرفت جامعه زودتر حاصل می شود. کارگران چیز زیادی نمی خواهند و همواره افراد کم توقع جامعه بوده اند بنابر این رفع مشکلات آنان باید به یک دغدغه تبدیل شود تا با انگیزه های بیشتری به کار ادامه دهند.
یادداشت از: علی حبیبی


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5924/سهم-بزرگ-کارگران-در-رشد-اقتصادی-کشور
بستن   چاپ