همایش مطالعات زبان، ادبیات کردی و فارسی
يکشنبه 8 ارديبهشت 1398 - 08:36:56

ایران مراسم نیوز: دومین همایش مشترک بین المللی مطالعات زبان و ادبیات کردی و فارسی (زبان شناسی و بوطیقا)، 18 الی 20 خرداد 1398  در سنندج -  دانشگاه کردستان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این همایش در دو بخش عمده زبان‌شناسی و بوطیقا با محورهای متعدد پیش‌بینی شده است. هدف آن تبیین و تشریح موضوع‌ها و مسایلی از زبان و ادبیات کردی است که امید می‌رود با انجام تحلیل‌ها و پژوهش‌های تطبیقی با زبان و ادبیات فارسی و عربی که آمیزش و تأثیر و تأثرهایی از هم داشته‌اند، گوهرها و گنجینه‌های بیشتری از آن شناسایی گردد. همچنین گامی در راستای پیشبرد و توسعه فرایند تحقیق و پژوهش آکادمیک به زبان کردی بردارد.
محورهای این همایش:زبان­شناسی: مطالعات گویش­‌شناختی، رویکردهای نوین دستورنویسی برای زبان کردی، خوانش انتقادی مطالعات آواشناختی (صرفی و نحوی)، بررسی انتقادی رسم‌الخط کردی، زبان‌شناسی نظری، مطالعات زبان‌شناسی اجتماعی، ادبیات: مطالعات فولکلور کردی، خوانش انتقادی پژوهش­‌های بلاغی در ادب کردی، تأثیر و تأثر ادبی میان ادب کردی و ادب فارسی، بررسی انتقادی آثار برجسته ادبیات کردی بر مبنای مکاتب و نظریه‌­های ادبی، بررسی انتقادی آثار برگردانده­‌شده به کردی و بالعکس، سبک­‌شناسی و مکاتب ادبی کردی است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5901/همایش-مطالعات-زبان،-ادبیات-کردی-و-فارسی
بستن   چاپ