همایش مدیریت منابع آب ساحلی
شنبه 7 ارديبهشت 1398 - 12:51:18

ایران مراسم نیوز: سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی، 18 مهر 1398 در ساری -  دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، امروزه عواملی مانند رشد روزافزون جمعیت و لزوم توسعه پایدار صنعت و کشاورزی و همچنین کمبود منابع آب به این علت که ایران جزء کشورهای در معرض تنش آبی می­ باشد، سبب شده که نیاز به مدیریت منابع آب بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. برای اجرای هر طرحی در زمینه مدیریت منابع آبی نیاز است که به موضوعاتی مانند تغییر کاربری زمین­ های کشاورزی، برداشت بی­ رویه از منابع تامین آب به­ خصوص آب­ های زیرزمینی و حفر بیش از حد چاه ­ها و همچنین تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی در مقدار بارش و رواناب­ ها توجه کافی شود. با توجه به شیب کم اراضی ساحلی، عبور رودخانه­ ها از نواحی مسکونی، جمعیت با تراکم زیاد و وجود آب شور دریا در مجاورت آنها، نواحی ساحلی را با دیگر مناطق متفاوت می­ نماید.
محورهای ویژه همایش: سازه­های آبی و مهندسی رودخانه، هیدرولوژی و سیلاب، مدیریت یکپارچه منابع آب، آبهای زیرزمینی، محیط زیست، تغییر اقلیم و خشکسالی، آبیاری و زهکشی است.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5892/همایش-مدیریت-منابع-آب-ساحلی
بستن   چاپ