در بازدید سردبیر نشریه اخبار مناطق آزاد از نمایشگاه دایم صادرات و فرصت‌­های سرمایه­‌گذاری:
مزیت اصلی نمایشگاه، همت بخش خصوصی است/ فعالان اقتصادی به دنبال بازارهای جدید هستند
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 16:51:44
ایران مراسم نیوز: سردبیر نشریه اخبار مناطق آزاد و کارشناس مناطق آزاد گفت: ظرفیت­‌ها و تفکر موجودی که در نمایشگاه دایم صادرات و فرصت­‌های سرمایه­‌گذاری موجود است می‌تواند در همه­‌ی زمینه‌­ها به خصوص در حوزه اقتصادی و توسعه صادرات راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حسین مرادی در جلسه بازدید از نمایشگاه دایم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که با حضور علیرضا شیرمحمدی، مدیر نمایشگاه دایم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و سید حجت هاشمی یرکی، مدیرمسئول پایگاه خبری ایران مراسم نیوز برگزار شد، عنوان کرد: محوریت ما در مناطق آزاد توسعه و ترویج تولید با نگاه صادرات است. ولی این موضوع که تا چه اندازه توانسته‌­ا‌یم در این حوزه موفق باشیم و به چه میزان به نقاطی که برنامه ریزی کرده­‌ایم رسیده­‌ایم، چالشی است که با آن مواجه هستیم.

مرادی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که به شدت در حال پیگیری هستیم ظرفیت کشورهای همسایه است. ما در مناطق آزاد بحث سرمایه گذاری خارجی را داریم اما در عمل فعالان اقتصادی ما اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند.

سردبیر نشریه اخبار مناطق آزاد و کارشناس مناطق آزاد گفت: در مناطق آزاد مزیت‌ها و تولیدکننده­‌های فعال زیادی داریم. تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم از خود فعالان اقتصادی و سرمایه گذار خارجی برای هدف گذاری های جدید و جذب سرمایه استفاده کنیم. مزیت اصلی پروژه عظیم و ارزشمندی که شما آغاز کرده­‌اید این است که مربوط به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ما عقیده داریم به جای صرف انرژی زیاد برای مدل های جدید سرمایه گذاری اجازه دهیم خود سرمایه گذارها با بسترهایی که در اختیارشان قرار می دهیم فعالیت اقتصادی مدنظر را پیش ببرند. از همین رو تلاش میکنیم روی انجمن فعالان اقتصادی سرمایه­گذاری میکنیم.

مرادی تصریح کرد: واقعیت این است که ما محدودیت های زیادی داریم برای همین باید دغدغه ها را بیشتر لمس کنیم. ترجیح می­دهیم که از همه ی ظرفیت ها در حوزه بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا اکنون همه ی فعالان اقتصادی به دنبال بازارهای جدید هستند. بزرگترین ایراد ما در حوزه فعالان اقتصادی این است که تجارت بین الملل را به خوبی نمی شناسند. تجربه نشان داده است ما همیشه در بازارهای خارجی به خوبی حضور داریم و در نمایشگاه های خارجی همواره بزرگترین پاویون ها برای ما است اما با این وجود پایداری و جذب در کمترین سطح ممکن است.

سردبیر نشریه اخبار مناطق آزاد و کارشناس مناطق آزاد تاکید کرد: در مناطق آزاد ظرفیت های مناسب و فعالان اقتصادی توانمند زیادی داریم و مناطق آزاد به گونه ای است که بستر مناسبی برای تولید است. از این رو میتوانیم با ارایه راهکارهایی در کنار هم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5795/مزیت-اصلی-نمایشگاه،-همت-بخش-خصوصی-است-فعالان-اقتصادی-به-دنبال-بازارهای-جدید-هستند
بستن   چاپ