اختتامیه جشنواره جایزه ادبی یوسف
دوشنبه 26 فروردين 1398 - 14:06:32
ایران مراسم نیوز: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: جشنواره جایزه ادبی یوسف به‌منظور تجلیل از هنرمندان انقلابی در راستای وظایف این نهاد و نشر ادبیات دفاع مقدس در جامعه امروزی است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سرهنگ محمدرضا شرف بیانیی عصر امروز در این مراسم اختتامیه جایزه ادبی یوسف در ایلام گفت: این برنامه در ایام شهادت مرتضی آوینی و مصادف با هفته هنر انقلاب اسلامی با مشارکت حوزه هنری استان ایلام مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه قدردانی نسبت به عزیزان هنرمند استان را وظیفه خود می‌دانیم گفت: برگزاری این برنامه به‌منظور تجلیل از هنرمندان انقلابی در راستای وظایف این نهاد به‌منظور نشر ادبیات دفاع مقدس در جامعه امروزی است.
شرف بیانی یادآور شد: برنامه اختتامیه هشتمین جایزه ادبی یوسف در کشور برگزار شده و برگزیدگان آن نیز مورد تجلیل قرار گرفتند و این مراسم به‌منظور تحلیل از هنرمندان برگزیده استانی که آثار خود را به دبیرخانه استانی ارسال کرده‌اند برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه در مجموع 48 اثر داستان کوتاه شامل سی یک اثر در بخش اصلی و 17 اثر در بخش ویژه جشنواره ارسال‌شده بود، افزود: اعتقادداریم که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و هنری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری باید ید واحده باشند که در این صورت به‌طور قطع می‌توان تاثیرگذار بود.
وی با تأکید بر اینکه به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در دو سال گذشته 70 عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس استان چاپ و منتشر شده است گفت: سال گذشته نیز هشت کتاب صوتی با همکاری صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس در استان ایلام تولید شده است.
شرف بیانی بیان کرد: در بحث موزه دفاع مقدس استان ایلام که باید در چند سال پیش در استان ایلام به‌عنوان پیشگام دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسید امروز این اتفاق مهم و فرهنگی در آستانه روی دادن است، ما تلاش می‌کنیم که امکانات خود را در اختیار نهادهای دیگر برای تولید محتوایی در حوزه دفاع مقدس قرار می‌دهیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ابراز کرد: تجمیع امکانات نهادهای مختلف فرهنگی و هنری در راستای تولید آثار فاخر می‌تواند به غنا و کیفیت آثار تولیدی بیافزاید و ما آمادگی کامل برای در اختیار قرار دادن امکانات برای هنرمندان استان ایلام راداریم.
بر اساس بیانیه هیئت‌داوران هشتمین جشنواره استانی جایزه ادبی یوسف در ایلام مقام اول و دوم نداشت و افرا سرنایه مقام سوم این جشنواره را کسب کرد و در ادامه نیز از هشت نفر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.
این مراسم به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام و حوزه هنری استان ایلام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد.ه‌منظور تجلیل از هنرمندان استان برگزارشده است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5743/اختتامیه-جشنواره-جایزه-ادبی-یوسف
بستن   چاپ