همایش بین‌المللی شاهنامه جاده ابریشم
يکشنبه 25 فروردين 1398 - 16:48:49

ایران مراسم نیوز: همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، 24 اردیبهشت 1398 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در عصر پست مدرن که فراروایت ها ضعیف ترین دوران خود را سپری می کنند و بحران هویت گریبان گیر بیشتر جوامع جهان شده و افراد در ورطه سرگشتگی و سردرگمی به حال خود رها شده اند، ملتی خواهد توانست بقای خود را تضمین کند و حرکت رو به جلوی خود را تداوم بخشد که کنترل تاریخ و گذشته خود را در دست داشته باشد و بتواند این دو را در شکل میراث و از راه ارائه تفسیری عالمانه، اصیل، روایت گونه و مخاطب محور به شهروندان خود و سایرین انتقال دهد. یکی از این مواریث مهم، و شاید مهمترین میراث هر ملتی، ادبیات آن است. ادبیات تجلی گاه خلاقیت و مظهر خودباوری ملت هاست؛ آنگاه که تصمیم گرفته اند خود باشند و از ابراز خویشتن نهراسند.
محورهای همایش: تاثیر شاهنامه و فردوسی در مسیر جاده ابریشم، باورهای دینی مذهبی درآینه شاهنامه، تبین جلوه های اخلاقی و عرفانی شاهنامه، ایران بزرگ فرهنگی در شاهنامه ، جلوه های آشتی و صلح در شاهنامه، نقش خراسان کهن درگذرگاه جاده ابریشم ، نقش آفرینی زنان شاهنامه، نقش شاهنامه در تحکیم و گسترش زبان فارسی نقش، فردوسی و شاهنامه در سپهر ادبی جهان، سایر موضوعات در رابطه با شاهنامه، توس، جاده ابریشم با نگاه گردشگری است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5709/همایش-بین‌المللی-شاهنامه-جاده-ابریشم
بستن   چاپ