کنفرانسی برای مقابله با اسلام هراسی
يکشنبه 25 فروردين 1398 - 08:39:02

ایران مراسم نیوز: دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام‌هراسی با هدف تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک اسلام‌هراسی، 24فروردین 98 در استانبول آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این کنفرانس سه روزه با حضور چهره‌هایی از ترکیه و دیگر کشورها از سوی "مرکز اسلام و امور جهانی" (سیگا) در دانشگاه "صباح‌الدین زعیم" استانبول با تمرکز بر "نقش اسلام‌هراسی در حوزه‌های متفاوت و تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک آن" آغاز شد.
محمت بولوت، رئیس دانشگاه صباح‌الدین زعیم در سخنرانی افتتاحیه گفت: اسلام‌هراسی حقوق بشر را "به شیوه‌هایی شگرف و غیر قابل انکار" تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه مسلمانان تمام جهان همچنان از تبعات اسلام‌هراسی رنج می‌برند، گفت: در میانمار بومیان روهینجایی به خاطر ایمانشان به اسلام با خشونت هدف تهاجم قرار گرفته، کشته شده و اخراج می‌شوند. در هند، اسلام‌هراسی در کشمیر و دیگر ایالاتی که ناسیونالیست‌های هندو همزیستی مسالمت‌آمیز را به جوامع دو قطبی تبدیل می‌کنند، چهره کریهی به خود گرفته است.
این کنفرانس یکشنبه 25 فروردین ماه 98 به پایان می‌رسد. در این جلسه نقش نخبگان، اندیشکده‌ها و گروه‌های راستگرا، اسلام‌هراسی و سیاست خارجی آمریکا و همچنین استفاده ابزاری از اسلام‌هراسی در حمایت از حاکمان خودکامه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5643/کنفرانسی-برای-مقابله-با-اسلام-هراسی
بستن   چاپ