وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد
احداث 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید
يکشنبه 23 دي 1397 - 19:09:39
ایران مراسم نیوز

ایران مراسم نیوز: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  ساخت 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید  از برنامه وزارت راه و شهرسازی است گفت: برنامه ساخت این واحدها  به شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمد اسلامی در نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه  ساخت 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید  از برنامه وزارت راه و شهرسازی است گفت: برنامه ساخت این واحدها  به شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شده است.

 اسلامی افزود: اجرای این برنامه با مشارکت بخش خصوصی، آغاز می‌شود. به طور مثال در پرند قرار است خانه‌های ویلایی ساخته شود، چرا که این شهر جدید نزدیکی تهران است، آب و هوای خوبی دارد، دو خط ریلی به آن اختصاص یافته و برای زندگی قشر متوسط به پایین مطلوب است.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: شتاب گرفتن پروژه‌های بازآفرینی شهری در اولویت دولت قرار گرفته و با این هدف باید بتوانیم با طرح‌هایی که تهیه شده براساس ضوابط قانونی و با استفاده از منابع مالی که به عنوان پشتوانه برای اجرای این طرح‌ها تعیین شده‌اند، سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم تا وارد عمل شوند و رونق بخشیدن به اجرای طرح‌ها در بافت‌های فرسوده را به مرحله اجرا درآورند.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: باید بتوانیم در جهت بهسازی شهرها و ارتقا بخشیدن به ساکنانی که در بافت‌ مرکزی شهرها زندگی می‌کنند اقدام کنیم.

به گفته این مقام مسئول نوع سوم اراضی دولتی که یا متعلق به دولت و یا متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار قرار می‌گیرند تا آن‌ها بتوانند نسبت به احداث بناها اقدام کنند.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه برنامه بازآفرینی شهری به همه استانداران ابلاغ شده است گفت: در سال باید 270 محله بهسازی و نوسازی شوند و در این زمینه برخی از شرکت‌ها طرح‌های خود را ارائه کردند و ما همینجا از سرمایه گذراران و افرادی که قدرت سرمایه‌گذاری دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.

 


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/543/احداث-200-هزار-واحد-مسکونی-در-21-شهر-جدید
بستن   چاپ