همکاری ایران و عراق در توسعه دو میدان نفتی مرزی
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 13:06:49

ایران مراسم نیوز: وزیر نفت عراق به همراه وزیر نفت ایران، صبح یکشنبه 18 فروردین ماه 1398، از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی ایران، بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات مربوط به توسعه مشترک دو میدان گازی نفت شهر و خرمشهر انجام شده و اکنون به نقطه ای رسیده ایم که بتوان یک چارچوب تفاهم رسمی برای توسعه مشترک آنها داشت.
وی درباره طلب صادرات گاز ایران به عراق نیز گفت: طلب گازی ایران از عراق حدود یک میلیارد دلار است و قرار است بانک مرکزی دریافت پول صادرات گاز از عراق را پیگیری کند.
زنگنه افزود: امروز «ثامر غضبان» معاون نخست وزیر، وزیر نفت عراق و هیات همراه از شرکت مهندسی و طراحی صنایع انرژی ایران بازدید کردند و با توانایی های شرکت های ایرانی آشنا شدند که شرکت مشابه عراقی قرار شد به ایران آمده و مذاکراتی را در رابطه با نحوه همکاری و انتقال تجربیات با ایران داشته باشد.
وی گفت: شرکت های ایرانی می توانند در اجرای پروژه ها در عراق مشارکت کنند. این شرکت ها دارای توانمندی های زیادی در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستند که می‌توانند با عراق همکاری داشته باشند.
زنگنه افزود: عراق کشوری در حال توسعه است که پروژه‌های زیادی نفتی در آن در حال اجراست و بر این اساس زمینه همکاری‌های گسترده وجود دارد.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5420/همکاری-ایران-و-عراق-در-توسعه-دو-میدان-نفتی-مرزی
بستن   چاپ