کارگاهی برای آموزش تخصصی موزه ها
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 08:56:22

ایران مراسم نیوز: کارگاه تخصصی آموزشیِ "موزه‌ها و آرشیوهای کاخ گلستان"، 19 تا 20 فروردین ماه 1398 در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مسعود نصرتی، مدیر مجموعه کاخ گلستان گفت: این کارگاه نخستین گام از اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ای است که برای همکاری‌های مشترک بین این مؤسسه آلمانی و معاونت سازمان میراث فرهنگی در سال 2017 امضا شد، در واقع رسالت این بنیاد پژوهشی در آلمان کمک به انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با هنر و علوم انسانی در سراسر دنیاست.
وی افزود: بیان ظرفیت‌ها، راهبردهای پژوهشی و چشم‌اندازهای همکاری‌های بین‌المللی" با همکاری بنیاد پژوهشی آلمان (DFG) برای نخستین‌بار در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.
نصرتی گفت: این کارگاه با حضور شرکت‌کنندگانی از موزه ملی ایران، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، پایگاه‌های جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد، مرکز اسناد وزارت امورخارجه، مرکز اسناد و نسخه‌های خطی سراسر کشور، آستان قدس رضوی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و موزه ملی ملک برگزار می‌شود که این همایش می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های ارزشمند ملی و بین‌المللی باشد.
وی با اشاره به این‌که این بنیاد به شکل مستقل از برنامه‌ها و اولویت‌های سیاسی، منطقه‌ای و موضوعی عمل می‌کند، اضافه کرد: پژوهشگران می‌توانند در زمینه‌های (علوم‌انسانی، علوم‌زیستی و علوم مهندسی) پژوهش‌های خود را در هر زمانی ارائه دهند. پیشنهادات پژوهشی ارائه شده نیز توسط هیأت مدیره برای تطبیق با معیارهای علمی و اصالت آثار بررسی و ارزیابی می‌شود.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5385/کارگاهی-برای-آموزش-تخصصی-موزه-ها
بستن   چاپ