فروش 62 میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات نوروزی در مازندران
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 12:13:36
ایران مراسم نیوز: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران گفت: تاکنون 62 میلیارد ریال محصولات صنایع دستی و سوغات نوروزی در استان به فروش رفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حسین ایزدی با بیان اینکه اولین نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دوم فروردین ماه در استان راه اندازی شده است، عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها تا 12 فروردین ماه شش میلیارد و 250 میلیون تومان فروش محصولات داشته اند.
وی افزود: این نمایشگاه‌ها در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای راه اندازی شده اند و بیش از 703 هزار نفر تاکنون از آن بازدید کرده اند.
ایزدی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی نوشهر، نور، رامسر و چالوس بیشترین شمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند گفت: بروز سیل در نوروز امسال سبب شد تا برخی جاها با مشکل مواجه شویم.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با عنوان اینکه تمایل داشتیم در بوستان ملل نمایشگاه راه اندازی کنیم، افزود: سیلاب سبب شده تا سازه ما زیر آب رود اما نمایشگاه بهاره در مجموعه ایرانیان ساری از روز جمعه راه اندازی می‌شود.
ایزدی گفت: در سوادکوه سیل به نمایشگاه آسیب زد و مجبور شدیم آن را جمع کنیم.
وی ادامه داد: از نظر برپایی نمایشگاه نسبت به نوروز سال قبل کاهش مواجه بودیم اما از نظر فروش نسبت به سال قبل رشد داشته است.
ایزدی افزود: سال قبل شمار فروش نمایشگاه‌های صنایع دستی و نمایشگاه‌های روستایی حدود 10 میلیارد تومان بوده است و پیش بینی می‌شود امسال این آمار افزایش یابد.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه 147 غرفه صنایع دستی در نوشهر برپا شده است، میزان استقبال از آن را بی نظیر دانست.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5326/فروش-62-میلیارد-ریال-صنایع-دستی-و-سوغات-نوروزی-در-مازندران
بستن   چاپ