شبی خوش و حضور خلوت انس است
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 22:49:13
ایران مراسم نیوز: عجیب شبی‌ست امشب. شب برانگیختن. شب بیداری. اهل الله گفته اند: لیله المحیاء ست. شب بیدارباش انسان است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نوشتار اختصاصی زیر، بازنویسی خبرآنلاین از اثر گرانسنگ دو عارف به حق رسیده یکی آقامیرزا جواد ملکی تبریزی  و دیگر جناب علامه حسن زاده آملی ست.
عجیب شبی‌ست امشب. شب برانگیختن. شب بیداری. اهل الله گفته اند: «لیلهُ المَحیاء» ست. شب بیدارباش انسان است. شبی که خدا خواسته است «عقل کل»، انسان کامل، پیام آور اول و آخر ظهور کند و برانگیخته شود برای همه انسان.
اولین وجودی که آفریده شد، وجود رسول الله بود. فرمود:« اول ما خلق الله، نوری»: اولین خلقت انسان، نور وجود پیامبر(ص) است و نیز در حدیث دیگری آمده است: اولین وجودی که آفریدم عقل کل بود که عقل رسول الله بود.
فرمودند: در هر شب رجب و خاصه در بیست و هفتمین شب این ماه، منادی در آسمان و زمین ندا سر می دهد که: « آیا کسی هست که لبیک بگوید؟ من همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم . ماه، ماه من، بنده بنده من و رحمت، رحمت من است . هر کسی در این ماه من را بخواند او را اجابت می کنم و هرکس از من بخواهد به او می دهم و هرکس از من هدایت بخواهد او را هدایت می کنم . این ماه را رشته ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هرکس آن را بگیرد به من می رسد. »
آن عارف به حق رسیده، آقامیرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب عارفانه « مراقبات » می نویسد: این شب بیست و هفتم ، زمان ظهور رحمت بی انتهای خداوند است.
عجیب شبی است امشب. خود صاحب این شب - رسول الله-  فرمود: به وسعت آسمان ها و به عدد ریگ های روی زمین، رحمت خداوند جاری می شود برای دوستداران این شب. امشب، شب تجلی ست. شب ظهور همه امیدهای عارفان است.
دیدار سیمای محمد(ص)
ظریفی از عارفی خواسته بود: امید دارد در چنین شبی، چشمانش به دیدار چهره رسول الله ( سلام خداوند براو باد) روشن شود.
آن عارف ربانی، آن شیخ اجل عرفانی، آن انسان عرفانی در کتاب «انسان در عرف عرفان»ش درباره دیدار سیمای محمد( درود حق بر او باد) آورده است که مشغول نگارش رساله « انه الحق» بوده که ناگهان قلبش به سوی رسول الله (ص) متوجه می شود.
آن عارف بیدار دل می نویسد:
ناگهان مثال مبارکش با سیمای نورانی که از سیماهم فی وجوههم من اثر السجودحکایت می نمود، برایم متمثل شد - فتمثل لنا بشرا سویا -
تفقدی نمود که با لهجه ای شیرین و دلنشین از طیب طویت و حسن سیرت و سریرتم بشارتم داد؛
تا چند لحظه ای در حضور انورش مشرف بودم، و چون به خود آمدم تعبیر رفت که این تحفه و هدیه انه الحق مرضی خاطر آن متاءله به حق است... »
عجیب شبی است. شب لیله المحیاء ست. شب ظهور جلوه های نورانی‌ست. شب تجلی چشم هایی که امکان بیدار باش دارند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5319/شبی-خوش-و-حضور-خلوت-انس-است
بستن   چاپ