زخم کهنه‌ای که بر دل می‌ماند
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 11:45:12
ایران مراسم نیوز: نسخه ویدئویی نمایش «ناسور» به کارگردانی افسانه زمانی گزینه مناسبی برای تماشا نوروزی در خانه محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علاقه‌مندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند. فیلم-تئاتر «ناسور» اثری نوشته خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی افسانه زمانی است و برای افرادی که به دنبال دیدن یک نمایش ایرانی و ملی هستند، می‌تواند گزینه مناسبی برای این ایام باشد.
نسیم ادبی، رؤیا میرعلمی، بهناز بستان دوست، الهه شه پرست و علیرضا آرا بازیگران این اثر نمایشی هستند که اردیبهشت و خرداد 95 در تالار حافظ اجرا شد و در بخش مهمان هفدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی و بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به صحنه رفت و موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر زن برای نسیم ادبی از جشنواره شد.
داستان «ناسور» در 2 زمان مختلف، مشروطه و اوایل دوران پهلوی اتفاق می‌افتد. ملک خاتون که در زمان مشروطه در یک خانه باغ قجری زندگی می‌کند، مجبور می‌شود عشق زندگی‌اش را نابود کند. این زخم ناسور مدت‌ها در وجود او باقی می‌ماند اما سال‌ها بعد در اوایل دوران پهلوی زمانی که پیر شده است با برپایی مجلس زنانه شبیه‌خوانی یوسف و زلیخا می‌خواهد زخم وجودش را بازگو کند.
«ناسور» در شیوه اجرایی خود از شبیه خوانی، ترنا بازی و مجالس شادی آور زنانه بهره برده است و در صحنه‌ای سه سویه و روی سکو اجرا شده است.
فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند. علاقه مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5308/زخم-کهنه‌ای-که-بر-دل-می‌ماند
بستن   چاپ