جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی در آران و بیدگل برگزار شد
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 18:30:45
ایران مراسم نیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: هشتمین جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی آران و بیدگل با هدف احیای سنت‌های ایرانی اسلامی در روستای علی آباد بخش مرکزی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری آران و بیدگل مجید نوری عنوان کرد: هشتمین جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی شهرستان آران و بیدگل در روستای علی آباد بخش مرکزی برگزار شد.
وی افزود: در این جشنواره آقایان با 110 نفر شرکت کننده در قالب 48 تیم در رشته‌های طناب کشی، الاغ سواری، دویدن با گونی، الک دولک، هفت سنگ، لی لی، گوی بازی و دال پلان و بانوان با 60 نفر شرکت کننده در قالب 25 تیم در رشته‌های طناب کشی، هفت سنگ، دویدن با گونی، لی لی، ماست خوری، وسط بازی، نقاشی با هم به رقابت پرداختند و برترین‌های این رقابت‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل ادامه داد: این دوره از مسابقات ویژه ایام نوروز سال 97 به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی و هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیای بازی‌های گذشتگان و احیای سنت‌های ایران اسلامی بیان کرد.
گفتنی است روستای توریستی و گردشگری علی آباد کویر دارای 25 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/5289/جشنواره-نوروزی-بازی‌های-بومی-و-محلی-در-آران-و-بیدگل-برگزار-شد
بستن   چاپ